» آخرین اخبار » گیلان » ایکس.ری دوم گمرک آستارا تا پایان مهر سال جاری نصب و راه اندازی می‌شود

ایکس.ری دوم گمرک آستارا تا پایان مهر سال جاری نصب و راه اندازی می‌شود

خرداد ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل گمرک آستارا گفت: ایکس.ری دوم گمرک مرزی آستارا با عنایت به شروع ساخت سوله آن تا پایان مهرماه سال جاری نصب و راه اندازی خواهد شد.

سعید نادری در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا، با اشاره به مصوبات شورای اداری و همچنین شورای برنامه ریزی، توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور استاندار گیلان، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم آستارا در مجلس و فرماندار شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در این مصوبه گمرک جمهوری اسلامی ایران متعهد شد فاز اول محوطه سازی گمرک آستارا را تا پایان مردادماه سال جاری به اتمام رسانده و ظرف مدت دو هفته نسبت به توافق با استانداری گیلان برای تامین مالی فاز دوم آن از محل اعتبارات استانی و ملی اقدام و عملیات اجرایی آن را آغاز و به کمیسیون گزارش دهد.

وی با بیان اینکه ایکس.ری دوم گمرک مرزی آستارا با عنایت به شروع ساخت سوله آن تا پایان مهرماه سال جاری نصب و راه اندازی خواهد شد افزود: اداره کل گمرک آستارا پیگیر اتمام کامل طرح مهم محوطه سازی گمرک است.

نادری با اشاره به فعال سازی باسکول جدید در محوطه گمرک آستارا گفت: باسکول قدیمی فرسود شده و کارایی خود را از دست داده بود و با فعال سازی باسکول جدید نظم و انظباط ویژه ای را در محوطه گمرک آستارا شاهد هستیم و تاثیر زیادی در کاهش ترافیک محوطه گمرک دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پل مرزی قدیمی و فلزی مرز زمینی آستارا در مرز با جمهوری آذربایجان فرسوده شده و دو طرفه نبوده و نیاز به بازسازی کامل دارد اظهار کرد: این پل ظرفیت عبور دو کامیون را ندارد و قطعا با آزاد شدن عبور مسافران و شلوغی پل در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و بازسازی این پل و استانداردسازی آن در روند توسعه صادرات با کشور همسایه اثرگذار است.

مدیرکل گمرک آستارا، با تقدیر از تلاش های مسئولان ارشد شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: آستارا شهرستانی با ظرفیت های ملی است و وجود همزمان سه مرز زمینی، ریلی و دریایی در آستارا نعمتی برای کشور و استان گیلان بوده و هم اکنون این شهرستان مرزی به کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی ایران و اوراسیا و گذرگاه حمل و نقل منطقه ای تبدیل شده و روز به روز توجه و علاقه کشورهای همسایه به استفاده از ظرفیت‌های آن افزایش می یابد.

ایکس.ری دوم گمرک آستارا تا پایان مهر سال جاری نصب و راه اندازی می‌شود

ایکس.ری دوم گمرک آستارا تا پایان مهر سال جاری نصب و راه اندازی می‌شود

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×