» آخرین اخبار » یادداشت » «شهید رئیسی» را انتخاباتی نکنیم

«شهید رئیسی» را انتخاباتی نکنیم

خرداد ۵, ۱۴۰۳ 0۰


به گزارش مشرق، کبری آسوپار طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: این روزهای گذشته و این هفته‌های پیش رو سرعت وقایع بالاست، آنقدری که هنوز اشک چشم‌مان خشک نشده، هنوز درد پاهایی که تشییع رفته‌اند، به تسکین نرسیده، خورده‌ایم به انتخابات. انتخابات هم که میدان تعیین سرنوشت یک ملت و یک کشور است و نمی‌شود جدی‌اش نگرفت. این است که با همه سوگ اجتماعی این روزها، ناگزیر به انتخابات هم باید برسیم؛ انتخاباتی که البته به دلیل همین حادثه‌ای است که اندوه ملی را آورده و با همین غم گره خورده است.

این گره‌خوردگی لاجرم تأثیر خودش را بر فضای انتخابات هم خواهد گذاشت و قابل پیش‌بینی است که نام «شهید رئیسی» از کلیدواژه‌های پرتکرار انتخابات پیش رو باشد. این تأثیر می‌تواند دو گونه در انتخابات بروز یابد؛ مثبت یا منفی و از قضا همین دوگانگی فرصتی می‌دهد تا شناخت کاندیدا میسر شود.

هنوز فرصت قانونی ثبت‌نام کاندیداها فرا نرسیده، برخی در فضای مجازی تبلیغات و حرف‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند که البته اخلاقی نیست. برخی حتی صبر نکردند مراسم مختلف تمام شود، در تشییع هم برگه‌های حزبی پخش می‌کردند. اشکالی هم شاید ندارد، ذوق خدمت است دیگر!

با این حال، تأثیر مثبت شهادت رئیس‌جمهور فقید بر انتخابات می‌تواند تأسی به مشی انتخاباتی او از سوی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی باشد. او در اوج تبلیغات و تخریب‌ها و طعن و دروغ‌ها زبان به تهمت نگشود و تریبون انتخابات نظام اسلامی را به بی‌اخلاقی و گناه نیالود.

این روزها دستورالعمل رئیس‌جمهور شهید به رسانه‌های دولت در هنگامه انتخابات خبرگان رهبری که آیت‌الله رئیسی جزو کاندیداها بودند، منتشر شده و باب جدیدی از اخلاق انتخاباتی شهید سیدابراهیم رئیسی را نمایان کرده است؛ اینکه از به‌کاربردن تصاویر او در صفحه یک و به صورت برجسته پرهیز شود یا اخبار مربوط به او با عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی منتشر شود و از به‌کاربردن نام «سیدابراهیم رئیسی» خودداری شود و…

کاندیداها می‌توانند تصمیم بگیرند اینگونه باشند. جدل غیراخلاقی نکنند، از موقعیت خود سوءاستفاده نکنند، روی به تخریب، طعن و تهمت نیاورند و… این موارد می‌تواند تأثیر مثبت شهادت رئیس‌جمهور بر انتخابات زودهنگام باشد، البته به شرطی که کاندیداهای محترم بیان نکنند که به خاطر تأسی به رئیس‌جمهور شهید اینگونه عمل می‌کنند، وگرنه که خودش سوءاستفاده از محبت مردم به رئیس‌جمهور فقید است.

با همین جمله، می‌توان سراغ تأثیر منفی شهادت رئیس‌جمهور بر انتخابات رفت و آن هم سوءاستفاده کاندیداها از محبت مردم به رئیسی شهید و سوگ جمعی ایجاده شده پس از شهادت اوست. حالا هر کس می‌خواهد خودش را بیشتر شبیه رئیسی نشان دهد تا رأی این جمعیت میلیونی سوگوار را برای خود کند، بنابراین ادعای شبیه رئیسی‌بودن لاجرم در این انتخابات که پیوسته با شهادت رئیسی است، قدرت موج‌سواری خوبی می‌تواند داشته باشد!

این میان کسانی هم که قرابت فکری با رئیسی ندارند، لاجرم تلاش می‌کنند خط تخریب او را که از انتخابات‌های گذشته و در زمان حیاتش آغاز کردند، این بار به سمت عملکرد سه ساله او ببرند و نشان دهند شیوه بهتر اداره کشور دست آنهاست.

با آنچه گفتیم، می‌خواهیم نتیجه بگیریم که در انتخابات ریاست جمهوری تیر ماه سال جاری، کاش احترام شهید و احترام احساسات عزادار مردم پاس داشته شود. هر کسی برنامه‌اش را بگوید و مواضعش را اعلام کند و تمام و تشخیص دوری و نزدیکی به خط فکری و عملی رئیس‌جمهور شهید و قضاوت خوبی و بدی آن را بر عهده خود مردم بگذارد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×