» آخرین اخبار » فناوری » پین هوش مصنوعی (AI Pin) انتظارات را برآورده نکرد

پین هوش مصنوعی (AI Pin) انتظارات را برآورده نکرد

خرداد ۶, ۱۴۰۳ 0۰


طبق گزارشی از بلومبرگ، Humane  که برای اولین بار پین هوش مصنوعی خود را در نوامبر اعلام کرد و آن را به طور رسمی در ماه آوریل با بازخوردهای متفاوت (اکثرا منفی) منتشر کرد، ممکن است در حال حاضر به دنبال خریدار باشد.

ظاهراً این شرکت انتظار خرید بین ۷۵۰ تا ۱ میلیارد دلار را دارد. این مقدار با ارزیابی ۸۵۰ میلیون دلاری گزارش شده توسط The Information  مطابقت دارد، اگرچه Humane هنوز هیچ ارزیابی رسمی را برای دوره‌های مالی خود فاش نکرده است.

پین هوش مصنوعی Humane به عنوان یک رایانه محیطی که هوش مصنوعی مولد را در یک محافظ جیبی پوشیدنی قرار می‌دهد، ساخته شد.  این دستگاه دارای نمایشگر پروژکتور لیزری و مجموعه‌ای از سنسورها است.

علیرغم اینکه AI Pin به عنوان یک گجت پوشیدنی ساخته شده، اما Humane در دراز مدت تصور می‌کرد (و احتمالاً هنوز هم تصور می‌کند) پین هوش مصنوعی جایگزین گوشی هوشمند شما شود. اما به نظر می‌رسد که این شرکت در  هدفش موفق نبوده است.

AI Pin (پین هوش مصنوعی)  ۷۰۰ دلار قیمت دارد، اما اشتراک مورد نیاز برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی با تعداد نامحدودی درخواست، ۲۴ دلار در ماه هزینه دارد. همچنین شامل یک شماره تلفن و داده‌های نامحدود است.

 

همانطور که بسیاری از بررسی‌ها‌‌ نشان داد، این گجت یک جایگزین تمام عیار برای گوشی‌های  هوشمند نبود، علاوه بر این، AI Pin مشکلات دیگری نیز دارد از جمله زمان پاسخ‌دهی آهسته آن به سوالات و دستورات صوتی، نمایشگر لیزری ناخوشایند و اتکای آن به اتصال شبکه. همچنین کاربران عمر باتری ضعیف و مشکلات داغ شدن بیش از حد را نیز گزارش کرده‌اند.

اخیرا، Humane  وارد رقابت با  Rabbit R1 نیز شده است، که به عنوان دستیار هوش مصنوعی جیبی عمل می‌کند و شامل صفحه نمایش معمولی و قیمت مناسب ۱۹۹ دلاری است. همچنین عینک هوشمند متا ری‌بن (Meta Ray-Bans) نیز وارد بازار شده است که می‌تواند به دستورات صوتی پاسخ دهد، عکس بگیرد، موسیقی پخش کند و تماس‌ها‌ی تلفنی برقرار کند.

با توجه به اینکه فروش پین هوش مصنوعی انتظارات را برآورده نکرد، تعجب آور نیست که ببینیم Humane بخاطر حفظ موقعیت خود در بازار تقلا کند. مدیر ارشد فناوری شرکت، پاتریک گیتس، که در سال ۲۰۱۹ به این شرکت پیوست، قبل از راه اندازی AI Pin این شرکت را ترک کرد و حدود ۴ درصد از نیروی کار اخراج شدند.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که افزودنی عالی برای دستگاه‌های هوشمند باشد، اما همانطور که Humane به تازگی ثابت کرده است، همه دستگاه‌های هوشمند یکسان ساخته نمی‌شوند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×