» آخرین اخبار » گیلان » مراسم «سرباز فاطمی» در گیلان برگزار می شود

مراسم «سرباز فاطمی» در گیلان برگزار می شود

دی ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم «سرباز فاطمی» به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی از ۱۳ لغایت ۱۵ دی خبر داد و عنوان کرد: این مراسم در همه مساجد و حسینیه ها و هیات مذهبی استان به مدت سه شب برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در نشست خبری ویژه برنامه های ایام فاطمیه، شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، یکی از مهمترین مصادیق تعظیم شعائر دینی را ذکر اولیای الهی دانست و اظهار کرد: بزرگداشت فاطمیه به جهت اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) جزو الگوهای یگانه و نمونه عالم هستی است، اهمیت ویژه ای دارد.

وی رویکرد مجالس ذکر فاطمی را توجه به سیره آن بانوی بزرگ اسلام دانست و افزود: دفاع از حق و ولی به حق و حمایت از رهبر و امام صالح زمان بخش مهمی از سیره فاطمی است که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، حضرت فاطمه زهرا(س) را در همه ابعاد و وجوه یک انسان نمونه و متعالی و بی نظیر دانست و تصریح کرد: ایشان در دفاع از امام و رهبر خویش الگویی جاودان در همه زمان ها و مکان هاست و هر آن کسی که به این الگوی نیکو در سبک زندگی توجه کند، به حیات پاک و طیب و پربرکت دست می یابد.

حجت الاسلام مهدوی، سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی را از جمله شیعیانی دانست که به درستی به مقام حضرت زهرا(س) توسل و تاسی جستند و گفت: علامه مصباح یزدی در بخش تبیین و دفاع از حقیقت دین به خطبه فدکیه تاسی جست و حاج قاسم سلیمانی در راه دفاع از حریم دین خدا همچون فاطمه زهرا(س) جان نثاری و ایثارگری کرد.

وی با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر تعظیم شعائر و جهت دهی و ساماندهی مجموعه های دینی و مذهبی و فرهنگی، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در راستای سیاستگذاری جهت تجلیل از مقام شامخ اولیای الهی، برای بزرگداشت اصیل و بی پیرایه فاطمیه و بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده که با حضور و مشارکت مردمی انجام می پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم «سرباز فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی از ۱۳ لغایت ۱۵ دی خبر داد و عنوان کرد: این مراسم در همه مساجد و حسینیه ها و هیات مذهبی استان به مدت سه شب برگزار می شود. تاکنون بیش از ۲۰۰ روضه خانگی و بیش از ۶۵۰ مسجد و هیئت مذهبی جهت برگزاری مراسم اعلام آمادگی کردند.

وی گیلان را پیرترین استان کشور دانست و متذکر شد: زنگ خطر بحران جمعیت در گیلان به صدا درآمده و لذا سازمان تبلیغات اسلامی موظف به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و استفاده از مناسبت های مذهبی در مواجهه با آسیب هایی است که جامعه اسلامی با آن درگیر می شود لذا از فضای فرهنگی حاکم بر ایام فاطمیه برای اجرای پویش «نذر فاطمی» با محوریت رویش نسل سلیمانی جهت فرزندآوری بهره خواهیم برد.

حجت الاسلام مهدوی از تهیه ۸۸۰۰ پرس غذا و ۲۳۰ دیگ آش نذری به نیت برآورده شدن حاجت جوان شدن گیلان و سامان یافتن فرزندآوری خبر داد و گفت: با این نوع پویش ها به دنبال حساس کردن افکار عمومی استان نسبت به خطر جدی کاهش نرخ جمعیت هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه موشن گرافی هایی جهت تبلیغ جوان شدن جمعیت در فضای رسانه تهیه و نشر می شود، عنوان کرد: جهت انتقال فرهنگ صحیح سیره فاطمی و مکتب سلیمانی و برای زنده نگه داشتن حس ایثارگری و تعاون و مواسات توسط موسسات قرآنی و دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر کدام سه میلیارد ریال در مناطق محروم همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری تجمع دختران فاطمی با عنوان پویش «سیره فاطمی؛ رویش نسل سلیمانی» به همت کانون جوانان رضوی استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تجمع عصر چهارشنبه، ۱۵ دی برگزار خواهد شد. همچنین برای پویا شدن حرکت های مردمی جهت تعظیم و تجلیل از شهید سلیمانی و مناسبت های فاطمی، فراخوان آثار جشنواره «حبیب» در غالب نماهنگ و موشن گرافی از سخنرانی خطبا و مداحی مداحان در مجموعه های فرهنگی – مذهبی با سویه سیره مادری حضرت زهرا(س) در محورهای فرزندآوری، فرزندپروری و همسرداری انجام می شود و لذا خالقان این آثار جوایز ویژه دریافت می کنند.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به برگزاری نشست گرامیداشت شخصیت عالم و مجاهد و متفکر، علامه مصباح یزدی با حضور علما و فضلا و خطبا و اساتید دانشگاه در ۱۹ دی، عنوان کرد: در این نشست فرزند علامه نیز حضور دارد؛ همچنین یک مراسم ویژه بزرگداشت در لنگرود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×