» آخرین اخبار » گیلان » بارش ۵۵ میلی‌متری باران در آستارا
بارش 55 میلی‌متری باران در آستارا

بارش ۵۵ میلی‌متری باران در آستارا

شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت جوی گیلان، اظهار کرد: طبق آخرین تصویر رادار، تمرکز بارش‌های باران روی مناطق غربی استان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار بارش در آستارا با ۲۴.۲ میلی‌متر طی یک ساعت از ۱۰ تا ۱۱ شب بوده، افزود: آستارا طی چند ساعت اخیر منتهی به ۶ صبح امروز ۵۵ میلی‌متر باران را در سطح استان به خود به‌عنوان بیشترین میزان بارندگی اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به میزان بارندگی در دیگر نقاط استان نیز، بیان کرد: اسبه وونی با ۷.۸، املش ۱.۶، بندرانزلی ۶.۴، پره سر ۸.۹ تالش ۱۰.۵، جیرنده ۱، رضوانشهر ۸.۲، رودبار ۲.۳، رودسر ۳.۹، شوییل ۱.۹، صومعه‌سرا ۶.۵، فومن ۵، لاهیجان ۹.۴، لشگان ۳ و ماسوله ۴.۶ میلی‌متر باران باریده است.

دادرس با بیان اینکه بارش‌های کنونی تا پایان هفته در استان ادامه دارد، افزود: از عصر امروز بارش باران در برخی مناطق استان همراه با رعدوبرق شدید یا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی در گیلان، گفت: آب‌گرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین به کلیه کشاورزان توصیه کرد تمهیدات لازم را برای برداشت و جمع‌آوری محصولات خود انجام دهند و از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×