» آخرین اخبار » اقتصاد » ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور در ۵ خرداد

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور در ۵ خرداد

خرداد ۴, ۱۴۰۳ 0۰


صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از فردا شنبه  با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، استان‌های واقع در شمال غرب بارانی خواهند شد گفت: فردا مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی افزود: فردا شنبه همچنین در سواحل دریای خزر، وزش بادهای شمالی همراه با بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی  برای تشدید بارش ها در نواحی غرب و شمال کشور گفت: استان های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد تشدید بارش ها به صورت تگرگ خواهند بود و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را در این‌ خصوص در نظر بگیرند.

ضیائیان تصریح کرد:  فردا نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی از مناطق واقع در غرب و مرکز کشور بارندگی خواهیم داشت اما در شمال آذربایجان غربی و برخی از مناطق آذربایجان شرقی بارش‌های شدیدتری پیش‌بینی می‌شود.

او  با بیان اینکه بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته آتی ادامه دارد، افزود: امشب و فردا آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید در جاده‌ها می‌شود.

ضیائیان همچنین درباره  وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: در تهران برای امشب افزایش باد و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×