» آخرین اخبار » اقتصاد » بارش‌های بهاری تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

بارش‌های بهاری تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

خرداد ۶, ۱۴۰۳ 1۰


 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در  نواحی شمال و شمال شرق و غرب کشور شاهد بارش باران هستیم گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، نقاطی از استان‌های اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال استان‌های اصفهان و یزد، جنوب استان ایلام و ارتفاعات استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط نیز تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: از فردا بارش‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا پنج‌شنبه ادامه‌دار خواهد بود.

وی  توضیح داد: تا پایان هفته افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز تصریح‌کرد:  امشب نیز در برخی ساعات بارش در تهران خواهیم داشت و بارش ها ادامه دارد

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی  در بیشتر استان های کشور تا پایان هفته خبر داد و گفت:  رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ از جمله مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز،، زنجان، شمال کردستان شاهد بارش خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در پی فعالیت این سامانه، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

او یادآور شد: همچنین طی این روزها افزایش گرادیان فشاری نیز رخ خواهد داد که از پیامدهای آن می‌توان به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد گرد و خاک اشاره کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×