» دسته‌بندی نشده » رسالت سنگین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در امید آفرینی و انعکاس خدمات دولت

رسالت سنگین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در امید آفرینی و انعکاس خدمات دولت

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: رسالت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در امید آفرینی و انعکاس خدمات دولت سنگین است.

فرزاد مخلص الائمه روز پنجشنبه سوم شهریور در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی که با حضور سخنگوی دولت  در اراک برگزار شد، اظهار کرد: ششم شهریورماه سال گذشته  مقام معطم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت فرمودند که اعتماد عمومی و امید مردم آسیب دیده و در همین راستا بزرگترین سرمایه دولت، اعتماد عمومی است.

 وی افزود: مقام معطم رهبری در مورد افزایش امید در میان مردم بسیار حساسیت دارند و ایجاد ناامیدی را یک حرام ملی و حرام شرعی می دانند، همچنین ریاست جمهوری نیز فرمودند بزرگترین پروژه دولت ترمیم اعتماد عمومی و امید مردم ‌است. اعتماد عمومی و امید مردم به لحاظ مفهومی به هم نزدیک و درهم تنیده اند اما در مجموع، دو مفهوم مستقل هستند و این مهم وظایف روابط عمومی‌ها و حوزه‌های خبری و رسانه ای را سنگین کرده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امیدها با ارائه محتواها افزایش پیدا می کند، نه از راه دستکاری ادراک مردم، تصریح کرد: امید باید مبتنی بر یک محتوا افزایش پیدا کند، مردم در زندگی شخصی و سازمانی و اجتماعی بر اساس ادراکات و احساسات تصمیم می گیرند و واکنش‌های آنها مبتنی بر واقعیت نبوده و مبتنی بر احساسات و اداراکات است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مجوزی برای اینکه افکار عمومی را متفاوت با واقعیت مهندسی کنیم، نداریم و اینکار اساسا نادرست است، گفت: شبکه‌های خارجی، معاندین، منافقین و ضد انقلاب تنها یک هدف محوری را دنبال می کنند، آنها سال‌هاست که وارد مواجهه و مبارزه اندیشه‌ای با انقلاب اسلامی نمی شوند و تنها چیزی که تلاش می‌کنند القا کنند، این موضوع است که جمهوری اسلامی در انجام وظایف خود ناکارآمد است و کارآمدی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت در راستای امیدآفرینی بیان کرد: در راستای امید آفرینی در جامعه باید کارآمدی در دستگاه‌های اداری، دولتی، حاکمیتی و دستگاه‌های مسئول افزایش پیدا کند و مردم کارآمدی نظام را ببینند.

مخلص الائمه ادامه داد: مدیران در دستگاه های دولتی وظیفه دارند سطح کارامدی ‌های دولت را افزایش دهند و روابط عمومی‌ها و رسانه‌های علاقمند به موفقیت و پیشرفت کشور نیز وظیفه دارند این موضوعات را به خوبی ترسیم و تصویر کنند.

وی هفته دولت را فرصت مناسبی  برای انعکاس زحمات دولت و دولتمردان دانست و گفت: در چند روز گذشته از هفته دولت، برخی روابط عمومی‌های استان اطلاع رسانی خوبی از اقدامات داشته اند اما برخی روابط عمومی‌ها هم فعالیتی نداشته‌اند که آمار آنها مشخص است.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: اگر مدیران برخی دستگاه‌ها درک رسانه‌ای مناسب ندارند، روابط عمومی‌ها باید تا فرصت باقی است این ضعف را جبران کنند و سریعا محتواهای ناظر بر فعالیت یک ساله دولت در دستگاه خود را ارائه دهند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×