» آخرین اخبار » سیاست » مردم رئیس جمهوری هم‌تراز با شهید رئیسی برگزینند

مردم رئیس جمهوری هم‌تراز با شهید رئیسی برگزینند

خرداد ۴, ۱۴۰۳ 0۰


آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد:دل‌ها به دست خداست و خداوند اگر بخواهد آنها را محبوب دل‌ها می‌کند و افرادی را که از آنها نفرت داشته باشد، منفور دل‌ها قرار می‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: محبت را خداوند در دل‌ها قرار می‌دهد و تولد حضرت موسی (ع) خواندنی است. به نحوی که ۷۰ هزار طفل کشته شد تا موسی متولد نشود، اما موسی در صندوق در ساحل فرعون لنگر انداخت و مهر او در دل آنها قرار گرفت و همان موسی فرعون‌برانداز شد. این محبت را خداوند در دل آسیه انداخت.

وی ادامه داد: تمام این عزیزانی که در بالگرد به شهادت رسیدند، مصداق کلمه «آمنوا» در قرآن بودند. به ویژه آیت الله رئیسی مصداق این موضوع است. ایشان عاشق امام رضا (ع) بود و اینکه همیشه ذکر می‌گفت و در این مدت برای خدمت به مردم شب و روز نداشت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر مراسم تشییع در همه شهر‌های ایران اسلامی برگزار می‌شد، همه مردم ایران به میدان می‌آمدند.

وی تاکید کرد:‌ وظیفه دارم که از همه شهدای خدمت تکریم کنم و بگویم همه آن‌ها نور چشم ما بودند و تسلیت خود را مظهر بازماندگان  ابلاغ می‌کنیم.

خاتمی افزود:آیت الله آل هاشم افتخار امام جمعه‌های کشور بود و محور بود و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کرد. ۸۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی برای خبرگان به ایشان رای دادند و این نشان قدرشناسی مردم آن دیار است. وزیر خارجه فعال کشورمان امیرعبداللهیان که در تراز جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرین بودند و در این ۷ ماه جنایات صهیونیسیت در غزه گویا او وزیر خارجه مردم فلسطین بود در هر مجمع بین المللی که می‌رفت از مظلومیت مردم غزه می‌رفت.  

خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌استاندار انقلابی آذربایجان شرقی که در این حادثه شهید شد، در مراسم معارفه خود گفته بود افتخار می‌کنم که فرزند یک کارگر در این دیار هستم و همه اینها روحشان بلند است و با اولیا و اهل بیت محشور می‌شوند.

خاتمی ادامه داد:رهبری با چند صفت شهید رئیسی را به ما شناساندند، فداکار و مردمی و پر تلاش و بی وقفه در خدمت مردم، بودند. خادم الرضا رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت، آزردگی هایش از ناسپاسی و بدخواهان مانع تلاش شبانه روز او برای پیشرفت نشد.

وی افزود: ۳۳ ماه رئیس جمهور بود هر چه می‌خواستند به او گفتند. تنها غربی‌ها نبودند و در همین جا نیز بودند افرادی که به نا حق به این بزرگ طعنه می‌زد. اما این بزرگ باز هم به ادامه خدمت پرداخت.

او ادامه داد: این تجلیل عظیم و گسترده از رییس جمهور و همراهانش پیام‌های فراوانی داشت. تبریز، قم و تهران و خراسان جنوبی و مشهد میلیون‌ها نفر فرزند این دیار را بدرقه کردند. پیام اول این تجلیل پیام بیعت با نظام اسلامی بود. این شخصیت بزرگ را با پرچم جمهوری اسلامی ایران پیچیدند و این حقیقت را بدخواهان نظام بدانند که چه بخواهند و چه نخواهنند این نظام محبوب دل‌ها است و خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌پیام دیگری این تجلیل پیام سپاس از خدمت گذاران بود. دیگر این عزیزان شهید در هر دیاری که تشییع شدند مردم آمدند و در شهر ری قطعا تجلیل از شهید امیرعبداللهیان کم سابقه بود. در تکریم همه این عزیزان همه جا مردم سنگ تمام گذاشتند. پیام وحدت و همدلی پیم دیگری از تجلیل مردم از این شهیدان بود.

خاتمی تصریح کرد: به مسئولین امروز و فردا‌های کشورمان می‌گویم. شما باید کار و وظیفه خود را انجام دهید و خداوند شما را تنها نمی‌گذارد.

وی افزود: پیام دیگر، پیام موفق بودن بودن دیپلماسی خارجی شهید رئیسی بود. نشانه آن است که ۹ کشور جهان اعلام عزای عمومی کردند. نود کشور جهان برای همبستکی با مردم در این هزا مسئولان بالای خودرا برای تسلیت فرستادند و این روش که الهام گرفته از روش مرادش مقام معظم رهبری بود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد:‌امام فرمود پشتیبان ولایت خارجه باشید تا کشور آسیب نبیند. همه جا درگذشت و نبود رئیس جمهور چالش ایجاد می‌کند، اما ذره‌ای در کشور ما چالش به وجود نیامد. خبرگان ششم افتتاح شد. هفته آینده مجلس بعدی هم شکل خواهد گرفت. اینها از مدیریت بزرگ کشور ما است.

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما فدای نظام شدند و تکلیف ما این است که راه اینها را با حضور مداوم در صحنه دنبال کنیم.

خاتمی گفت:‌۸ تیر اعلام شده است که رئیس جمهور آینده انتخاب خواهد شد و بدرقه کنندکان شهدای خدمت خود را آماده کنند برای آفریدن حماسه دیگر و بکوشند رئیس جمهور تراز و رئیسی وار و خستگی ناپذیر و مردمی و ولایت مدار و امید آفرین را به امید خدا برگزینند.

او گفت: البته نباید حماسه فتح خرمشهر را هم فراموش کنیم. عملیات فتح خرمشهر کمر صدام را شکست و امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و انشالله مداوم با خدا باشیم تا شاهد فتوحات بیشتری هم باشیم.

وی در انتها گفت:‌گله دارم از نمایندگان مجلس برای تعطیلی شنبه ها. در اوج بمباران غزه تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنید. این چه اشتباهی است. این تخریب اقتصادی ما است  در سال جهش اقتصادی شنبه را تعطیل می‌کنید. این تخرب فرهنگ ما است. این استیلای فرهنگی دشمن است و دشمن از خدایش است که ما مانند آن‌ها تعطیلی داشته باشیم و به فضل خداوند چنین نخواهد شد.

او گفت: آیت الله سبحانی و نوری بیانیه خوبی در این موضوع دادند و امیدوارم که در مجلس بعدی چنین چیز‌هایی نبینیم و با اعصاب مردم بازی نکنید و این کار شایسته‌ای نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×