» آخرین اخبار » سیاست » رئیسی خود را برتر از مردم نمی‌دانست و خدمتگزار بود/ مردم کسانی چون رئیسی و باهنر را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

رئیسی خود را برتر از مردم نمی‌دانست و خدمتگزار بود/ مردم کسانی چون رئیسی و باهنر را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

خرداد ۴, ۱۴۰۳ 0۰


گروه سیاسی- سیده فاطمه سیدی: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری مردمی بود که برای حل مشکلات کشور لحظه‌ای استراحت نداشت. او برای مرتفع ساختن معضلات مردم کشور گاهی چندین بار به استانی سفر می‌کرد تا از بابت حل دغدغه مردم بی دغدغه شود. ساده زیست بود و مقام‌های مهمی که در طول دوران خدمتش عهده دار بود ذره‌ای غرور و تکبر را در وجود او بیدار نکرد. سرانجام خادم الرضا آیت الله رئیسی به همراه همراهانشان یکشنبه در راه خدمت به مردم این مرز و بوم دچار سانحه هوایی شد و شهید خدمت نام گرفت تا نام الگوی فرزانه دیگری مانند شهیدان باهنر و بهشتی به عنوان مدیرانی مردمی و بی ادعا در پرونده نظام جمهوری اسلامی خوش بدرخشد.

این سانحه تلخ بهانه‌ای شد که گفتگویی با دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اسدالله بادامچیان داشته باشیم. او در مبارزه با منافقین کارنامه درخشانی دارد و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای ۷ نفره ستاد استقبال از امام خمینی (ره) بود، و در کنار بزرگانی همچون شهید بهشتی و مقام معظم رهبری در حزب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.

در ادامه مشروح گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان با این سیاستمدار اصولگرا را می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران: آقای بادامچیان ویژگی بارز آقای رئیسی چه بود و وقتی می‌گوییم ایشان رئیس جمهوری مردمی بود به چه معناست؟

رئیسی خدمتگزار  بود و خود را برتر از مردم نمی‌دانست/ برای حل مشکلات قدم به مناطقی می‌گذاشت که روسای قبلی نگذاشته بودند

بادامچیان: بنده فقدان رئیس جمهور وزیر امور خارجه و دیگر همراهانشان ایشان را به رهبر انقلاب و مردم ایران تسلیت می‌گویم و البته این شهادت و انعام الهی را باید به این بزرگواران و شهدای راه خدمت تبریک گفت. مردمی بودن ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها انتخابات است. در نظام جمهوری اسلامی مردم با رای خودشان رئیس جمهور کشور را انتخاب می‌کنند. بحث این که یک رئیس جمهور چقدر مورد قبول مردم است از دو بعد قابل بررسی است که یکی میزان رای آن شخص و دیگری اقدامات آن فرد است. به عنوان مثال در همین حادثه تلخی که برای آقای آیت الله رئیسی و همراهان بزرگوارشان اتفاق افتاد دیدیم که جمعیت عظیم مردم در مراسم تشییع این شهید راه خدمت چگونه به خیابان‌ها آمدند. این که ما بگوییم فلان شخصیتی مردمی است با اخلاق و سکنات او مشخص می‌شود. برخی معتقدند که کسی که رئیس جمهور میشود در دفتر خود می‌نشیند و تواضعش را از دست می‌دهد، اما آیت الله رئیسی خود را در مقابل مردم بدهکار و مسئول می‌دانست و پاسخگوی آنان بود، برای آنها کار می‌کرد و استراحت خود را به صورت شبانه روزی فدا می‌کرد تا مردم در رفاه باشند همانطور که امیر المومنین نیز در خطبه همّام نهج البلاغه درباره متقین فرموده اند: مردم از آنها راحتی دریافت می‌کنند و این ویژگی رئیس جمهور شهید بود. او تواضع داشت و خود را برتر از مردم نمی پنداشت بلکه معتقد بود که خادم مردم است  و مورد قبول ولی فقیه بود. حضور آیت الله رئیسی در صحنه‌های مردمی شبانه روزی بود. با تمام احترامی که برای رؤسای جمهور پیشین قائلم، اما شهید ابراهیم رئیسی برای گره گشایی از کار مردم قدم به شهر‌ها و مکان‌هایی می‌گذاشت که هیچ یک از رؤسای قبلی نگذاشته بودند. اگر حوادثی رخ می‌داد شخصا به آن شهر و استان می‌رفت و از نزدیک جویای حال مردم بود. صبحی که ایشان از مسکو به تهران رسید دو ساعت بعد برای دیدار با مردم در استان البرز حضور یافت و این مسائل بیانگر خدوم بودن این رئیس جمهور است و حتی این هفته قرار بود به سیستان و بلوچستان برود و یکی از نزدیکان می‌گوید که به او گفتیم خسته شده‌ایم از ابن حجم فعالیت شما، سفر این هفته را به تاخیر بیاندازید که آیت الله رئیسی مخالفت کرده بودند و به معنای واقعی کلمه مردمی بودند. رفتار، حالات و روحیات رئیس جمهور باید مردمی باشد چنین فردی نباید خود را رئیس مردم تلقی کند بلکه باید خود را خدمتگزار آنان بداند و تمامی این مشخصات در شهید ابراهیم رئیسی پدیدار بود و مردم نیز پاسخشان را دادند و آن شبی که بالگرد ایشان مفقود شده بود در مراکز زیارتی، مساجد و خیابان‌ها برای سلامتی رئیس جمهور به دعا پرداختند.

 

رئیسی اخلاقی همانند سردار سلیمانی و شهید باهنر داشت/ او فرهنگ خادم الرضا بودن را متحول کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: شهادت در زمان خدمت به مردم چه معمایی دارد و شما شهید ابراهیم رئیسی را با چه ویژگی‌های شاخصی میشناختید؟

بادامچیان: آیت الله رئیسی در همه سمت‌هایی که داشت یک عنصر فعال بود که دائم در تکاپو برای حل مشکلات و خدمت به مردم بود. حضور ایشان در آستان قدس رضوی منشاء تحول شد ایشان ثابت کردند خادم الرضا بودن تنها این نیست که لباس خاصی بپوشی و در حرم خدمت کنی. ایشان طرحی فرهنگی دادند که هرکسی در هرکجای ایران که هست می‌تواند چند روز در ماه خادم امام رضا باشد. به عنوان مثال اکنون پزشکانی داریم که هفته‌ای یا ماهی یک روز بیماران را به صورت رایگان دیدار و معالجه می‌کنند و این یک فرهنگ الهی و صمیمی بود که به دست ایشان رقم خورد و به یادگار ماند. ایشان در مقام‌های دیگری همچون ریاست جمهوری نیز همینطور فعالیت کردند و یکی از کسانی در این انقلاب هستند که منشی مشابه اسوه‌های جمهوری اسلامی شهیدان رجایی، باهنر، همت و سلیمانی داشتند.

شهادت ‍‍پاداش خدمتگزاران است/ رئیسی  در مبارزه با منافقین وخدمت رسانی به مستضعفان زحمات بسیاری کشید

باشگاه خبرنگاران جوان: چه شاخصه‌ای شهید رئیسی را تا این حد بین مردم محبوب کرد و توفیق ایشان برای شهادت در آستانه ولادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت چه بود؟

بادامچیان: انصافا او متدین و با خدا بود و با هیچ کس اختلافی نداشت، دوما برای خدا کار می‌کرد و هرکسی برای خدا کار کند به او عنایت‌های ویژه‌ای هدیه خواهد کرد. ایشان انسانی ولایت پذیر بودند و واقعا همانطور که امام خمینی می‌خواستند خالصانه و مخلصانه عمل می‌کردند و در طول سال‌هایی که اوایل انقلاب و در آن روز‌های بحرانی کار می‌کردیم آقای رئیسی در زمینه مبارزه با منافقین، رفتار با مردم و اقشار مستضعف زحمت بسیاری می‌کشیدند. از طرفی برخی وقتی به مسئولیت می‌رسند کار اداری می‌کنند، اما هستند کسانی که در کنار انجام امور اداری به مردم خدمت همه جانبه می‌کنند و این امر باعث می‌شود که چنین انسانی نزد خدا محبوب شود و رضایت الهی در مردم هم اثر می‌گذارد و آنان هم طرفدار چنین شخصیتی می‌شوند همانطور که امام خمینی می‌فرمودند که مردم خدمتگزاران خود را دوست دارند.اما آنچه که مهم است این است که حین مسئولیت برای خود هیچ نخواهی و تنها به فکر حل مشکلات مردم باشی و تمام کسانی که مانند آیت الله رئیسی این چنین کار کردند محبوب مردم بودند.می‌گویند شهادت یک انتخاب است،  بسیاری از اشخاص شهادت را انتخاب می‌کنند، اما خداوند در قرآن فرموده است که آنهایی که خداوند به آنها انعام می‌دهد شهید می‌شوند و این هدیه نصیب کسانی می‌شود که خدمتگزارند و ظرفیت روحی آنان به جایی می‌رسد که می‌توانند در مقام لطف ویژه الهی قرار بگیرند و شهید شوند.

مسیر پیشرفت ادامه دارد/ مردم  کسانی چون رئیسی و باهنر را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

باشگاه خبرنگاران جوان: با شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان مسیر پیشرفت مردم ایران به سمت اهداف والای نظام و کشور چگونه خواهد بود؟

بادامچیان: نظام جمهوری اسلامی طی این سال‌ها همواره در حال تحول و تکامل بوده است و به برکت اصل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی قطعا امور به خوبی پیش خواهند رفت. اکنون ما اقتدار داریم و دیدیم که با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در چندین کشور عزای عمومی اعلام شد که این امر قدرت ایران را نشان می‌دهد. از این به بعد نیز به برکت حضور مردم ایران مسیر پیشرفت طی خواهد شد. زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسیدند همه آحاد جامعه به این شهید بزرگوار ادای احترام و عشق کردند. وقتی چنین ملت و رهبر فرزانه‌ای داریم قطعا از مسیر تکامل دور نمی‌شویم و امیداورم که مردم در انتخابات آینده نیز کسی را انتخاب کنند که بتواند مثل شهیدانی، چون باهنر، بهشتی و رئیسی به آنها خدمت کندو مشکلات را به بهترین نحو حل کند.

 

بادامچیان_۲

باشگاه خبرنگاران جوان: در پایان خاطره شاخصی از رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی به یاد دارید؟

بادامچیان: خاطرات زیادی از ایشان دارم و به یکی دوتا ختم نمی‌شود ایشان  اقداماتی می‌کردند که بسیار مهم بود و انتظار داشت که در کشور انجام شود، اما وقتی نظر بزرگان رعایت مصلحت بود کاملا آرام بود. یا وقتی میدید که امام خمینی علاقه به انجام امور خاصی دارند صادقانه و مخلصانه آن را انجام می‌داد و سال گذشته که با ایشان جلسه‌ای داشتم بسیار صمیمانه و خالصانه برخورد می‌کردند. این چکیده ای از تمامی خاطراتم با ایشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان: ممنون از شما.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×