» آخرین اخبار » گیلان » وحدت خنثی کننده همه توطئه ها علیه نظام و ملت است

وحدت خنثی کننده همه توطئه ها علیه نظام و ملت است

مهر ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه وحدت خنثی کننده همه نقشه ها و دسیسه ها و توطئه های علیه کشور و نظام و ملت خواهد بود، گفت: باید این وحدت را بیش از پیش افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: همه مسلمانان پیرو پیامبر و قرآن هستند و به توحید و معاد باور دارند و به اهل بیت پیامبر عشق می ورزند لذا باید بر اشتراکات تاکید کنیم.

وی شکستن وحدت میان شیعه و سنی را توطئه استکبار جهانی دانست و افزود: در کشور شاهد وحدت و اتحاد و انسجام بین همه اقوام و ادیان و مذاهب هستیم و ایرانیان در طول تاریخ با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده اند و جمهوری اسلامی نیز بر تقویت اصل وحدت تاکید دارد.

امام جمعه موقت رشت تجزیه ایران بزرگ را یکی از اهداف شوم دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز همه دشمنان ایران اعم از استکبار و سلطنت طلبان و منافقین و ایادی داخلی و خارجی آنان می خواهند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند، اما بصیرت و هوشیاری و دشمن شناسی و حضور در صحنه ملت موجب شده در این هدف ناکام بمانند.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه وحدت خنثی کننده همه نقشه ها و دسیسه ها و توطئه های علیه کشور و نظام و ملت خواهد بود، گفت: باید این وحدت را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و عدم لحظه شناسی و دشمن شناسی برخی از خواص، عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان ما نیازمند آگاهی دینی و سیاسی و اجتماعی هستند و باید به سوالات آنان از طریق مراکز دانشگاهی و حوزوی پاسخ داده شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نسل جدید انقلاب و دفاع مقدس را ندیده و درکی از دوران قبل از انقلاب ندارد، متذکر شد: همه متولیات فرهنگی و مذهبی باید برای جوانان و نوجوانان کار جهادی کنند.

حجت الاسلام قربانپور ملت ایران را خواهان مجازات عاملان و بانیان حوادث اخیر و جبران خسارت های مادی و معنوی آن دانست و اضافه کرد: دستگاه قضا با لیدرهای اغتشاشات برخورد قاطع کند.

وی با اشاره به تفاوت های دنیای امروز با زمان های گذشته، خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما در معرض فضای مجازی قرار دارند و لذا همانگونه که برای خوراک و پوشاک و آموزش و رفاه فرزندان هزینه می کنیم، باید برای دانش و آگاهی آنان نسبت به دین و مسائل پیرامون آن نیز وقت بگذاریم و فقط محدود به مدرسه و دانشگاه نباشیم.

امام جمعه موقت رشت، همچنین مشکلات گیلان در حوزه کشاورزی و تامین آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: گیلان دارای ظرفیت های بالای کشاورزی است و لذا باید الگوی کشت ویژه برای گیلان تعریف شود تا با شرایط اقلیمی و آب و هوای استان متناسب باشد و بهترین بازده را داشته باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×