» دسته‌بندی نشده » گزارش سازمان ملل درباره افغانستان منتشر می‌شود

گزارش سازمان ملل درباره افغانستان منتشر می‌شود

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


هیات امدادرسان سازمان ملل متحد در افغانستان قرار است امروز (چهارشنبه) گزارش ۱۰ ماهه خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در این کشور منتشر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری طلوع، هیات امداد رسان سازمان ملل متحد در افغانستان در توئیتی نوشت: جدیدترین گزارش مربوط به وضعیت حقوق بشر در افغانستان بازه زمانی ۱۵ اوت ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ را پوشش می‌دهد و امروز منتشر خواهد شد.

برخی از مدافعان حقوق بشر می‌گویند که امیدوارند این گزراش شواهدی جدید درباره محدودیت علیه زنان، سوء رفتار با غیرنظامیان، مهاجرت‌های اجباری، فقر و مسائل مربوط به حقوق بشری در کشور را فاش سازد.

“طاهره نصیری”، مدافع حقوق زنان در افغانستان گفته است: ما از سازمان ملل و هیات کمک رسان سازمان ملل متحد در افغانستان می‌خواهیم تا فشار بیشتری بر طالبان افغانستان وارد کند تا آنها را درباره نقض‌های حقوق بشری در کشور آگاه سازد.

“مریم معروف آروین”، یک مدافع دیگر حقوق زنان در افغانستان نیز گفت: قریب به یک سال است که زنان افغانستان نمی‌توانند از حقوق اولیه خود برخوردار باشند و بدترین وضعیت حقوق بشری را تجربه کرده‌اند.

هیات کمک رسان سازمان ملل متحد در افغانستان همچنین از سوی مدافعان حقوق بشری بابت سکوت در قبال نقض‌های حقوق بشری در این کشور به ویژه حقوق زنان و دختران در ۱۱ ماه گذشته مورد انتقاد قرار گرفته است.

“جاوید سنگدل”، استاد دانشگاه نیز گفته است: اگر این تحقیقات بدون نتیجه ادامه یابد، دیگر نمی‌توان انتظار تغییر اوضاع در افغانستان را داشت و اوضاع بدتر از این خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×