» آخرین اخبار » گیلان » ترویج کارآفرینی برای ۳۰ هزار دانشجو در کشور

ترویج کارآفرینی برای ۳۰ هزار دانشجو در کشور

خرداد ۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی خیرالدین عصر امروز در نشست ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به افتتاح چندین مرکز فناوری و نوآوری در گیلان اظهار کرد: گیلان با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به عنوان قطب فناوری و نوآوری در کشور تبدیل شود. 

وی با اشاره به استعداد و امکانات موجود در پارک علم و فناوری استان افزود: پارک علم و فناوری گیلان جزو قدیمی‌ترین و قوی‌ترین پارک‌های علم و فناوری در کشور است. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به استقرار ۳۵۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری گیلان گفت: توجه به حوزه فناوری در دانشگاه‌ها و تعامل میان دانشگاه‌ها و واحدهای فناور نقش مهمی در توسعه دارد و گیلان نیز در این راستا حرفی برای گفتن دارد. 

خیرالدین از طرح مشترک وزرات علوم با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خبر داد و بیان کرد: با توافق معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور، پیشنهاد طرح ملی ترویج کارآفرینی ارائه شده و به زودی اجرایی می‌شود. 

وی در تشریح طرح مشترک وزرات علوم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در مرحله اول اجرایی این طرح به ۳۰ هزار دانشجو اعتبار یک میلیون تومانی تخصیص یافته تا در دوره‌های کارآفرینی شرکت کنند. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش مضاعف مسؤولان در بهره‌برداری از ناحیه نوآوری در گیلان تأکید کرد و افزود: مسؤولان برای تهیه طرح ناحیه نوآوری گیلان تلاش کنند تا شاهد افتتاح آن به زودی در استان باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *