» آخرین اخبار » سیاست » باید جلوی سقط جنین گرفته شود

باید جلوی سقط جنین گرفته شود

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ 1۰


حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت با تبریک ولادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت اظهار کرد: ما نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی درباره تشکیل خانواده و افزایش جمعیت هستیم که این مسئله در گرو تبیین و اقناع است.

وی افزود: در این رابطه همه رسانه‌ها اعم از مکتوب، رسانه ملی و دیجیتال همگی نقش دارند. کسانی که نفوز کلام دارند باید در این زمینه کارکرد مثبتی داشته باشند. در همه زندگی‌ها ممکن است کمبود‌هایی وجود داشته باشد، اما نباید مانع فرزندآوری شود.

رئیس جمهور بیان کرد: این که می‌گویند فرزندآوری خانه بزرگ می‌خواهد درست است، اما لازم نیست.  می‌شود با روحیه قناعت زندگی کرد. خانواده‌های نسل گذشته در یک اتاق زندگی می‌کردند البته قبول دارم سبک زندگی تغییر کرده است، اما طبیعتا فرهنگ قناعت هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در موضوع فرزندآوری بعد اقتصادی و فرهنگی و باز کردن گره‌های زندگی حائز اهمیت است. دولت باید امکانات و مشوق‌هایی را برای کسانی که فرزند آوری می‌کنند در نظر  بگیرد.وام ازدواج و اشتغال نیازمند اراده بیشتر بانک‌هاست تا اجرایی‌تر شود.

رئیسی تاکید کرد: باید قوانین حوزه جوانی جمعیت رصد شوند تا ببینیم کدام قوانین نقش بیشتری در فرزندآوری دارد تا آنها را تقویت کنیم. معتقدم پرداخت وام ازدواج به موقع نقش بسزایی در فرزندآوری دارد. 

وی افزود:ستاد جوانی جمعیت نقش رصد دارد تا ببیند کدام دستگاه‌ها به درستی وظایف خود را در این حوزه به درستی انجام می‌دهند و چقدر در این دغدغه مهم رهبری توفیق داشته‌ایم بنابراین باید در پایان یکسال بدانیم چقدر در حوزه افزایش جمعیت توفیق داشته ایم.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت تولید ثروت و قدرت می‌کند و کشور را جوان می‌کند. جوانان می‌توانند در همه عرصه‌ها نقش آفرینی کنند لذا فرزند آوری در بسیاری موارد با توجه به توصیه رهبر انقلاب برای ما مهم است و بنده نیز در این زمینه خود را سرباز می‌دانم.

رئیس جمهور متذکر شد: معتقدم باید جلوی سقط جنین گرفته شود به جز مواردی که از لحاظ پزشکی توجیه دارد چرا که آمار سقط بسیار بالاست باید این امر کنترل شود. این کار حرام شرعی است. من از دستگاه قضایی می‌خواهم که در زمینه سقط جنین اقدامات و پیگیری‌هایی انجام دهند. من تاکید می‌کنم که ارائه خوابگاه‌های متاهلی را تسهیل کنند چرا که نقش بسیاری در ازدواج و فرزند آوری دارد. معتقدم در دانشگاه‌ها باید حتما این کار در اولویت قرار گیرد.

رئیسی تاکید کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جمعیت ما کاهش پیدا کند و نهاد خانواده در کشور ضعیف و کمرنگ شود. امروز مساله تشکیل خانواده بسیار برای ما اهمیت دارد و بنده در سخنرانی خود در سازمان ملل نیز این موضوع را مطرح کردم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: دلیل این که وزارت راه و شهرسازی تشویق شد این است که برای تامین مسکن و حل مشکل اسکان زوجین سریعا اقدام شود. اکنون با مشکل کمبود مسکن مواجهیم که ریشه در سال‌های گذشته دارد. مثلا در جریان مسکن مهر مردم طلا و سرمایه خود را گذاشتند که صاحب خانه بشوند، اما نشدند. در این مدت تاکنون ۱۴۰ هزار واحد مسکن به خانوار‌ها تحویل شده است.

وی در پایان با اشاره به شعار سال گفت: موفقیت ما گرو مشارکت مردم است و بدون آنها نمی‌توانیم بنابراین نیازمند اقدامات عملی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×