» آخرین اخبار » گیلان » اتمام ۱۰۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی در گیلان

اتمام ۱۰۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی در گیلان

فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حامد دائمی جفرودی امروز در جریان سفر به شهرستان لنگرود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، دولت اعلام کرده تا سالانه یک میلیون مسکن را تامین کند که در این راستا بنیاد مسکن بحث قائم مقامی شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت را پیگیری می‌کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۱ هکتار زمین توسط وزارت راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن شده، گفت: این مقدار زمین برای تامین پنج هزار و ۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در استان گیلان در نظر گرفته شده که اقدامات اولیه انجام شد و بخشی از ساخت خانه‌ها بنیاد ساخت و بخش دیگر با مشارکت مردم ساخته می‌شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه به ازای هر واحد سیصد میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و مابقی آورده مردم است، افزود: تامین مسکن روستایی از دیگر وظایف بنیاد مسکن است که از یک میلیون ساخت خانه در هر سال، دویست هزار واحد آن مسکن روستایی است. 

دائمی جفرودی با اشاره به اینکه سهم گیلان از ساخت یک میلیون خانه در هر سال ۲۲۵۰۰ واحد است، بیان کرد: ۴۴۰۰ نفر از متقاضیان در استان گیلان شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد ۲۶۰۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک جهت دریافت تسهیلات شدند و تاکنون ۱۰۵۰ واحد از ۲۲۵۰۰ واحد به مرحله اتمام رسیده که به زودی به بهره برداری می‌رسند. 

به گفته وی، امیدواریم با مصوبه جدید هیئت دولت که چندی پیش مصوب شد مشکل کمبود زمین برای ساخت واحد مسکونی در این استان نیز حل شود و با حل این مشکل بنیاد مسکن سریعا در زمینه ساخت مسکن شهری و روستایی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *