» دسته‌بندی نشده » سفیر روسیه: هیچ مقام روسی نگفته که قصد حمله به کشوری را داریم

سفیر روسیه: هیچ مقام روسی نگفته که قصد حمله به کشوری را داریم

بهمن ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، صحبت مقامات غربی درباره طرح‌های مسکو برای تشدید تنش در اوکراین را دروغ توصیف کرد.

آنتونوف شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری گفت صحبت‌ها در مورد طرح تشدید تنش در اطراف اوکراین «تلقین‌ها و اخبار نادرست» است که در تماس با مقامات آمریکایی دائماً چنین اتهاماتی را رد می‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «هیچ یک از نمایندگان ارشد روسیه هرگز نگفته‌اند که روسیه به کشوری حمله خواهد کرد. همه اینها کنایه است، همه اینها اخبار نادرست است. ما همیشه در مورد آن صحبت می‌کنیم».

این دیپلمات روس اظهار داشت: «به ویژه، دیروز جلساتی داشتم. علناََ و شفاف با لبخندی صحبت می‌کنم و می‌گویم که نه امروز، نه فردا و نه پس فردا، روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد. آیا سؤال دیگری برای هست؟!»

بر اساس این گزارش، آنتونوف همچنین انتشار چنین شایعاتی توسط مقام‌ها و رسانه‌های غربی مخصوصا آمریکا را بخشی از جنگ اطلاعاتی آنها علیه مسکو خواند.

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد: «جنگ اطلاعاتی تحمیل شده است، جنگ اطلاعاتی ادامه دارد و نمونه‌ای از این کارزار اطلاعاتی غیرقابل قبول، مقاله اخیر بلومبرگ است که گفته شد روسیه همین الان نیز به اوکراین حمله کرده است».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره فروش تسلیحات آمریکایی به اوکراین، گفت استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نزدیکی مرز ما، باج‌خواهی و اقدامی برای تحریک مسکو است. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *