» دسته‌بندی نشده » برگزاری حضوری مسابقات قرآن در جامعه اثرگذار است/ تقدیر از اجرای مجازی رقابت‌ها در ایام کرونا

برگزاری حضوری مسابقات قرآن در جامعه اثرگذار است/ تقدیر از اجرای مجازی رقابت‌ها در ایام کرونا

آذر ۲۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز دوشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن در جذب جوانان به آیات الهی مؤثر است

حسن ربیعیان استاد قرآن و دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس به تشریح عوامل جذب علاقه‌مندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان به قرآن کریم پرداخت و گفت: قطعاً استشمام عطر مسابقات قرآن در جامعه اثرگذار است و این عطر قرآن اثرات طولانی خود را به‌ویژه در جوانان مستعد و علاقه‌مند می‌گذارد.

شرکت‌کنندگان در مسابقات کار را رها نکنند

ربیعیان درباره اثرگذاری برگزاری مسابقات قرآن در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور اظهار کرد: مسابقات قرآن یکی از موضوعات حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد، یعنی باید متولیان امر فضای شور و نشاط قرآنی و هیجان آن را در همه ایام برای جوانان حفظ کنند، افرادی هم که در مسابقات شرکت می‌کنند باید دائماً خود را از روی کارنامه بدست آمده، محک بزنند و خود را در مسیر پیشرفت و بهبود روندشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه استشمام عطر مسابقات قرآن در جامعه اثرگذار است، تصریح کرد: این عطر قرآنی اثرات طولانی خود را به‌ویژه در جوانان مستعد و علاقه‌مند می‌گذارد و موجب جذب قرآنی می‌شود، بی‌شک برگزاری مسابقات تأثیرات بسیار مثبتی در جامعه بدنبال خواهد داشت.

برگزاری مسابقات باید حضوری باشد/ برگزاری مجازی در ایام کرونا قابل تقدیر است

این استاد قرآن کریم ادامه داد: برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری به جای مسابقاتی که طی دو سال اخیر به‌دلیل بحران کرونا به‌صورت غیر حضوری برگزار شد، بهتر و اثر بخش‌تر خواهد بود و مطلوب علاقه‌مندان قرآنی است. اما با این وجود برگزاری غیرحضوری مسابقات هم غنیمتی بود و جای تقدیر دارد.

ربیعیان درباره بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن گفت: دست‌اندرکاران در سال‌های برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را برای به‌روز و مطلوب بودن آن بکار بستند و از همه مسئولان ذیربط تشکر می‌کنیم اما آن افرادی‌که از این مسابقات رتبه‌ای کسب کرده و به جایگاهی دست یافته‌اند، اهرم مناسبی برای جذب علاقه‌مندان و جوانان هستند.

وی ادامه داد: اساتید و برگزیدگان سال‌های قبل مسابقات قرآن می‌توانند در راستای تشویق جامعه به مسابقات قرآنی تأثیر بسزایی داشته باشند.

لزوم توجه به پیشکسوتان قرآنی

قاری بین‌المللی کشورمان با تأکید بر توجه به پیشکسوتان و اساتید حوزه قرآنی و مشورت کردن با آنها در برگزاری مسابقات قرآنی، افزود: وقتی جوانان علاقه‌مند به قرآن، ارج نهادن به فعالیت پیشکسوتان این حوزه را مشاهده کنند، بی‌شک ترغیب بیشتری برای جذب و ایجاد انگیزه صورت می‌پذیرد.

تبلیغات مسابقات آگاهی‌بخشی مناسب جامعه را به دنبال دارد

این استاد قرآن در پایان به تبلیغات مسابقات اشاره کرد و گفت: تبلیغات مناسب، آگاهی‌بخشی به علاقه‌مندان و بهره‌گیری از تجارب اساتید و پیشکسوتان از عوامل جذب علاقه‌مندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان به قرآن است؛ امیدواریم فعالیت‌های قرآنی هر چه بیشتر در جامعه تسری یابد تا شاهد آشنایی بیشتر خانواده‌ها با فرهنگ قرآنی باشیم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *