» دسته‌بندی نشده » کره‌شمالی درصدد از بین بردن دفاع موشکی آمریکاست

کره‌شمالی درصدد از بین بردن دفاع موشکی آمریکاست

آذر ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی نوشت، به نظر می‌رسد که کره شمالی به دنبال مقابله یا ایجاد اختلال در برنامه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در منطقه شمال شرق آسیاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این گزارش از سوی کنگره آمریکا در پی یک سری آزمایش‌های موشکی کوتاه‌برد و میان‌برد کره شمالی در سال جاری میلادی منتشر شده است.

در این گزارش همچنین ذکر شده است: تحولات اخیر در برنامه آزمایش موشک بالستیک کره شمالی به نظر علیه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های در حال توسعه با هدف شکست یا کم‌اهمیت جلوه دادن تاثیرگذاری برنامه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در منطقه است که شامل سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت،‌ ایجیس و تاد می‌شود.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: به علاوه، پیشرفت کره شمالی در برنامه موشک‌های بالستیک نصب بر روی زیردریایی‌ها به نظر تلاشی برای مقابله با سامانه‌های دفاع موشکی تاد مستقر در زمین است.

کره شمالی یک نوع جدید از موشک‌های بالستیک خود را در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ آزمایش کرد که جدیدترین و هشتمین پرتاب موشکی در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. همچنین آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ شامل یک وسیله فراصوت هم می‌شود.

در ادامه گزارش کنگره همچنین آمده است، شاید آزمایش‌های موشکی کره شمالی با هدف نشان دادن رشد ظرفیت‌های این کشور و احتمالا تقویت ظرفیت بازدارندگی اتمی باشد. در کنفرانس حزب حاکم کره شمالی در ژانویه سال جاری میلادی کیم جونگ اون کره شمالی را یک کشور با تسلیحات اتمی دانست و بازدارندگی “قابل قبول، قدرتمند و استراتژیک” آن را ستود.

گزارش مذکور همچنین به این نکته اشاره دارد که کره شمالی از سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را رعایت کرده، اما ممکن است چنین توقفی به دلیل کمبود منابع انجام شده باشد. پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۱۷ توانایی خود را برای حمله به سراسر ایالات متحده با یک موشک بالستیک قاره‌پیما از طریق یک سری آزمایش بهبود بخشید.

در گزارش کنگره آمریکا آمده است: بدون آزمایش بیشتر، نه کره شمالی و نه دیگر کشورها نمی‌توانند ارزیابی کنند که آیا موشک‌ها مطابق طراحی عمل می‌کنند یا خیر. فقدان آزمایش‌های موشک‌های بالستیک از زمان تنها پرتاب موفقیت‌آمیز Hwasong-۱۵ در نوامبر ۲۰۱۷ ممکن است نشان دهد که نیروی موشکی دولت پیونگ‌یانگ تنها مقدار کمی از این تسلیحات را در اختیار دارد، یا اینکه به دلایل غیرفنی به توقف آزمایش‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×