» آخرین اخبار » سیاست » گرامیداشت شهادت رئیسی و همراهانش در مسجد محمدیه آنکارا 

گرامیداشت شهادت رئیسی و همراهانش در مسجد محمدیه آنکارا 

خرداد ۵, ۱۴۰۳ 1۰


 مراسم بزرگداشت و یادبود شهادت رئیسی و همراهانش جمهور روز جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ در مسجد محمدیه آنکارا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم خطیب جمعه و سخنران این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، این ضایعه بزرگ را به دولت، ملت شریف ایران و ایرانیان مقیم آنکارا تسلیت عرض کرده و با اشاره به تصویرسازی‌های غیر واقعی و ادعایی برخی از رسانه‌های مغرض، تشییع میلیونی شهدای خدمت را نشان همراهی مردم و علاقمندی به خدمتگزاران خود دانست.

وی با اشاره به رویکرد دولت ایران درحمایت خالصانه از مظلومان بویژه در غزه و فلسطین اظهار داشت در حالیکه جهان اسلام حتی برای تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی مردد است و اقدام مهمی نکرد، جمهوری اسلامی ایران با محوریت رهبری دینی خود از مردم فلسطین حمایت کرد. امروز دلیل اصلی دشمنی غرب و صهیونیست‌ها با ایران همین رویکرد عدالتخواهانه بود که شهید آیت الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان در راس این تفکر مقاومتی بودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز طی سخنانی از همراهی صمیمانه و دوستانه دولت و مردم دوست و همسایه ترکیه با دولت و ملت ایران در این ایام سخت و غم بار و ابراز همدردی و تشکیل مجالس برزگداشت شهدای خدمت تشکر و قدردانی کرده و با شمردن سجایای اخلاقی قهرمانان عرصه خدمت، شهادت در مسیر خدمت به خلق خدا یعنی عاقبت بخیری و شروعی با شکوه برای زندگانی اخروی به عنوان پاداش اخلاص آنان ذکر کرد.

در پایان این مراسم، حضار همراه با قرائت قرآن کریم و ذکر دعا و مناجات، ضمن تجلیل از شهدای خدمت برای آنان طلب مغفرت و علو درجات را مسئلت کردند.

همچنین، به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، و جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت، مجلس یادبودی دیگری نیز با حضور شهروندان ترکیه شامگاه پنجشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۳ در محل خانه فرهنگ سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز شد، نمایندگان مجلس ملی ترکیه، مدیران و اعضای احزاب سیاسی، نمایندگان دیپلماتیک از سفارت‌های تاجیکستان، افغانستان، عراق، اساتید زبان فارسی، امامان جماعت از مساجد، انجمن‌های فرهنگی، دانشجویان ایرانی مقیم آنکارا، و اقشار مختلف مردم و ایرانیان شرکت کردند.

معاون حزب دوباره رفاه و نماینده حزب در مجلس، یکی از تشکل‌های علوی، استادان زبان فارسی، امامان مساجد، سفارت افغانستان، ایرانیان مقیم و یک نماینده سابق حزب سعادت با ایراد سخنرانی در رابطه با خدمات این شهدای والامقام به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. ایشان ضمن تجلیل از شخصیت ساده‌زیست، مردمی و انقلابی جناب آقای آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، این ضایعه مولمه را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، دولت خدمتگزار و جامعه دیپلماتیک ایران تسلیت گفتند و به احترام این شهدا یک دقیقه سکوت اعلام شد.

در انتهای این مراسم حبیب‌الله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، طی سخنانی برخی از ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای این شهدای گرانقدر را مورد اشاره قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×