» دسته‌بندی نشده » بلینکن: رویکرد کلی آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است

بلینکن: رویکرد کلی آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده است

مرداد ۲۴, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد: رویکرد کلی ایالات متحده در قبال ایران تغییری نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که رویکرد کلی دولت «بایدن» در قبال ایران پس از توافق بر سر تبادل زندانیان تغییری نکرده است و واشنگتن راهبرد بازدارندگی، فشار و دیپلماسی (در قبال تهران) را دنبال خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، «آنتونی بلینکن» در بخش دیگری از سخنان خود با رد گزارش اخیر روزنامه آمریکایی وال‌ استریت‌ ژورنال که مدعی کاهش غنی سازی اورانیوم از سوی ایران شده بود، ادامه داد: همچنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای (!) هستیم.

وی در این باره ادعا کرد: به صورت واضح گفته ایم که برای ایجاد فضای مناسب در حوزه دیپلماسی، ایران باید تنش ها را کاهش دهد! آمریکا تمام تلاش خود را برای آزادی همه کسانی که به صورت ناعادلانه (!) بازداشت شده اند، به کار خواهد بست!

یک منبع آگاه چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، ضمن تائید این خبر گفته بود: منابع ایران در حال انتقال به حساب‌ هایی است که در خصوص انتقال از کره جنوبی (و تبدیل از ارز وون) درباره آنها توافق شده است. پس از انتقال قطعی منابع که به حسابی در قطر انجام خواهد شد، زندانی‌های آمریکایی خارج می‌شوند و همچنین تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می‌شوند.

کل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این فرایند آزاد می‌شود. فعال شدن همزمان مسیر حقوقی و دیپلماسی عزتمندانه در به ثمر رسیدن این روند مؤثر بوده است.

گفتنی است که این توافق قرار بود سال قبل انجام شود؛ اما اغتشاشات و توهمات متعاقب آن موجب تعلل آمریکایی‌ها شد.‌



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×