» آخرین اخبار » گیلان » بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی

بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه دامپزشکی

مهر ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع مدیرکل و کارکنان دامپزشکی گیلان اشاره به نقش مهم این سازمان در حفظ سلامت جامعه اظهار کرد: پیشگیری اساسی‌ترین راه برای حفظ سلامتی است.

وی به خطراتی که دامپزشکان و کارشناسان این حوزه در مواجه با انواع بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان اشاره کرد و گفت: این خطرات برای حفظ سلامت جامعه می‌پذیرند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دامی استان و با تأکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها از مزرعه و تا سفره افزود: این کار برای تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به مبارزه علیه بیمارهای دامی اشاره و تأکید کرد: توجه به این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا به مردم اطلاع رسانی شود.

عباسی با اشاره به اینکه از فناوری‌های نوین باید در مجموعه دامپزشکی استفاده شود، گفت: بهره گیری از واحدهای دانش بنیان و تقویت ارتباط با پارک علم و فناوری می‌تواند بسترساز کاهش مخاطرات دامی و نیز ارتقای سطح سلامت افراد جامعه باشد.

وی ادامه داد: در کنار همه وظایف تعریف شده دامپزشکی، این حوزه با توانمندی‌ها و برنامه‌های کاربردی، نقش بسزایی در تولید و رونق اقتصاد جامعه دارد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×