» آخرین اخبار » گیلان » مسلمانان در برابر توطئه های دشمن هوشیار باشند

مسلمانان در برابر توطئه های دشمن هوشیار باشند

شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، ایجاد جنگ های قومی و مذهبی را سیاست آمریکا دانست و افزود: مسلمانان باید در برابر توطئه های دشمن هوشیار باشند و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند و امت اسلام را تشکیل دهند، زیرا آینده اسلام روشن است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اظهار کرد: اهل بیت(ع) محور وحدت دنیای اسلامی هستند.

امام جمعه رشت، اهل بیت(ع) را مایه فخر و مباهات عالمیان به ویژه شیعیان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت مکتب اهل بیت در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستادگی می کند و پرچم حق و ایمان و عدل و ظلم ستیزی را برافراشته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مرزبندی نظام اسلامی با جببه کفر و نفاق، تصریح کرد: نظام اسلامی فارغ از زبان و رنگ و نژاد و قومیت جبهه حق را تشکیل داده و با استکبار مقابله می کند، اما دشمنان اسلام همواره در تلاش برای تفرقه افکنی هستند.

وی ایجاد جنگ های قومی و مذهبی را سیاست آمریکا دانست و افزود: مسلمانان باید در برابر توطئه های دشمن هوشیار باشند و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند و امت اسلام را تشکیل دهند، زیرا آینده اسلام روشن است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش آفرینی شیعه در آینده اسلام، خاطرنشان کرد: اهل بیت از محبوبیت الهی برخوردار هستند و لذا در سایه آنان می توانیم به تعالی برسیم.

وی در ادامه به خبر درگذشت ملکه انگلستان اشاره کرد و گفت: تاریخ ملت ها هرگز جنایت های انگلیس و رهبران آن را فراموش نمی کند و احتمال انتقام جویی مستعمره ها وجود دارد. ملت ایران نیز در حوادث مهم تاریخی از جمله کودتای ۲۸ مرداد و غارت نفت و مقابله با نهضت انقلاب اسلامی و ۱۷ شهریور و کشتار انسان های بی گناه و حمله صدام و هشت هشت ساله و ترورها و فتنه ها و… شاهد دست های آلوده انگلیس و ملکه جنایتکار او بودند.

امام جمعه رشت همچنین به فرارسیدن روز ملی سینما و نقش آفرینی این هنر نوین در فرهنگ سازی اشاره و اضافه کرد: هنر ابزاری برای آموزش و فرهنگ سازی است و لذا باید از سینما به عنوان یکی از هنرهای روز برای تولید انسان های در تراز استفاده کنیم.

وی هنر و رسانه را مکمل آموزش و پرورش انسان دانست و یادآور شد: سینمای ما در خدمت کشور و ملت و نظام باشد و افرادی وارد این عرصه شوند که روحیه سازندگی دارند. متاسفانه شاهد رونق جنبه های سرگرم کننده فیلم و سریال ها به جای جنبه های تربیتی آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تحول سینما بعد از انقلاب را چشمگیر دانست و افزود: امروز سینما می تواند نقش بسزایی در پرورش انسان های صالح و امین و ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه ایفا کند و فقط به سیاهنمایی نپردازند.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال برجسته سازی کمبودها و نادیده گرفتن دستاوردهای جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: مردم همواره بصیرت و هوشیاری خودشان را در مقابل توطئه های دشمن حفظ کنند و فریب غرب گرایان داخلی را که حرف دشمن را تکرار می کنند، نخورند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم مسلمان از راهپیمایی اربعین حسینی، اضافه کرد: شاهد حضور میلیونی دلدادگان امام حسین(ع) در مسیر کربلای معلی هستیم که دشمن شکن است؛ البته سکوت امپراتوری نظام سلطه نشان می دهد که آنان در حالت انفعال بوده و قطعا برای تخریب این حرکت جهانی برنامه های شوم دارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×