» آخرین اخبار » گیلان » فرزندان طلاق در معرض انواع ناهنجاری ها/ عوارض طلاق سال ها در جامعه مشکل آفرین است
فرزندان طلاق در معرض انواع ناهنجاری ها/ عوارض طلاق سال ها در جامعه مشکل آفرین است

فرزندان طلاق در معرض انواع ناهنجاری ها/ عوارض طلاق سال ها در جامعه مشکل آفرین است

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان دادستان عمومی و انقلاب آستارا با اشاره به عوارض طلاق در جامعه گفت: طلاق و گسستگی خانواده تاثیری مستقیم و قطعی در بروز رفتار بزهکارانه بر اطفال و نوجوانان دارد.

یاسر همدمی در جلسه کارگروه حمایت از اطفال و نوجوانان شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه عوارض طلاق برای زوجین به‌ ویژه فرزندان بسیار دردناک و آثار آن ممکن است سال‌ها در جامعه مشکل‌آفرین باشد، اظهار کرد: همانطوریکه که طلاق موجب عدم ثبات اجتماعی است، فرزندان طلاق نیز در معرض انواع ناهنجاری ها و انحرافات قرار می‌گیرند و علاوه بر مواجهه با آسیب‌هایی همچون اعتیاد، مرتکب جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، ضرب و جرح و سرقت خواهند شد.

وی اثرات سوء طلاق بر بزهکاری کودکان و نوجوانان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: کودکان و نوجوانان آینده کشور عزیز ما هستند و بی‌توجهی به تربیت کودکان آینده جامعه را به خطر خواهد انداخت.

همدمی همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهاد ها در بحث حمایت از کودکان و نوجوانان را مهم دانست و گفت: در رسیدگی به معضلات کودکان و نوجوانان باید به ریشه مسائل نگریست.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت مانع آسیب های جسمی و روحی به کودکان و نوجوانان شد و نظارت بر اجرای دقیق قوانین از جمله قانون کار، اتکا به پیمان‌نامه حقوق کودک و فعالیت سمن‌ها نیز در جلوگیری از ارتکاب به جرم در میان کودکان و نوجوانان ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا، نقش اورژانس اجتماعی در خودکشی ها، کودک آزاری، همسر آزاری و در مجموع آسیب های اجتماعی را اثرگذار عنوان کرد و گفت: اطفال، کودکان و نوجوانانی که سرپرست ندارند باید تحت کنترل و حمایت قرار بگیرند و در این رابطه باید از ظرفیت خیرین برای احداث مراکز نگهداری با نظارت بهزیستی بهره برد.

همدمی با بیان اینکه اگر کودکان و نوجوانان حمایت نشوند، در آینده امکان دارد که به فردی مجرم بدل شوند، گفت: فراهم ساختن امکانات رفاهی، آموزشی و تربیتی از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که اثرات آن در آینده غیرقابل انکار خواهد بود.

وی اظهار کرد: از همه مدیران، مسئولان و متولیان امر حقوق کودک و خیرین که کارهای بزرگی انجام می دهند انتظار می رود در این رابطه با همت جهادی اقدام کنند؛ متاسفانه در بسیاری از جرائم مرتکب شده از سوی کودکان و نوجوانان، این افراد مورد سوء‌استفاده قرار می‎گیرند که بستر اصلی این جرائم اجتماع و خانواده است.

دادستان آستارا تصریح کرد: طلاق غالبا احساس امنیت کودکان را کاهش داده و آنها را نسبت به آینده نگران می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها درخصوص فرهنگ‌سازی برای نحوه برخورد مردم با کودکان و نوجوانان و نیز پای کار آمدن خیران در مباحث مربوط به این حوزه کمک کنند تا بتوانیم تجربه موفقی در این زمینه داشته باشیم.

همدمی خواستار همکاری بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و اداره زندان عمومی آستارا در زمینه حمایت از کودکانی شد که پدر و یا مادرانشان در زندان هستند.

وی ورود سمن های مردم نهاد و اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا در برگزاری کارگاه های تربیتی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان را مهم دانست و گفت: از ترک تحصیل فرزندان نباید غافل شد و باید دستگاه ذیربط در این رابطه آگاهانه عمل کند.

دادستان آستارا با اشاره به نقش مربیان پرورشی و دینی در هدایت نوجوانان و همچنین تلاش برای استحکام خانواده ها گفت: طلاق برای جامعه از هر لحاظ آثار منفی دارد.

وی به کارگیری افراد زیر ۱۵ سال برای کار را ممنوع عنوان کرد و متذکر شد: خوشبختانه ما در شهرستان مرزی آستارا کارگر زیر ۱۵ سال نداریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×