» آخرین اخبار » گیلان » رزمایش استانی پدافند پرتوی در شهرستان مرزی آستارا برگزار می شود

رزمایش استانی پدافند پرتوی در شهرستان مرزی آستارا برگزار می شود

مهر ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار آستارا گفت: رزمایش استانی پدافند پرتوی با هدف مدیریت حوادث نشت هسته ای در منطقه همزمان با هفته پدافند غیرعامل در شهرستان مرزی آستارا برگزار خواهد شد.

عنایت رضایی پور در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مرزی آستارا با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل که به نام «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیر ساخت ها و تداوم کارکردها» نامگذاری شده است، اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل بنا به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به گذشته جدی‌تر دنبال می‌شود و امروز تهدیدات متفاوت و نوع دفاع نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه اصول پدافند غیر عامل در ادارات باید رعایت شود، افزود: دستگاه های اجرایی با تشکیل کمیته های اجرایی، اصول پدافند غیرعامل را در حوزه خود اجرا کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل مورد تاکید رهبری و رئیس جمهوری است، گفت: شورای پدافند غیر عامل آستارا باید به صورت عملی برنامه های آن را اجرا کند.

وی ایمن سازی اماکن عمومی، مراکز درمانی، بندر و بازار این شهرستان را در مقابل حوادث احتمالی خواستار شد و مسئولان امر را به آموزش و فرهنگ سازی در این رابطه فراخواند.

رضایی پور با تاکید بر اینکه آموزش پدافند غیر عامل در مدارس و دانشگاه ها باید مد نظر باشد، اظهار کرد: آموزش عملی پدافند غیرعامل در مدارس به منظور انتقال آموزه‌ها به جامعه بسیار مهم است.

وی از برگزاری رزمایش استانی پدافند پرتوی در تاریخ ۹ آبان سال جاری و همزمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در همین هفته مانور ایمنی در ایستگاه تقویت فشار گاز چلوند شهرستان آستارا در تاریخ ۱۱ آبان برگزار خواهد شد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: با توجه به استقرار نیروگاه های اتمی در کشورهای حوزه قفقاز و فاصله کم با بندر آستارا ارتقای آمادگی برای مقابله با حوادث پرتوی امری مهم و ضروری است.

رضایی پور با اشاره به برنامه های پیشنهادی هفته پدافند غیرعامل در شهرستان مرزی آستارا، گفت: آماده باش ماشین آلات امداد رسان و برگزاری مانور توسط شهرداری، آموزش نحوه اطفا حریق به دانش آموزان، برگزاری دوره های ایمنی برای کارشناسان تاسیسات ادارات، مانور پدافند غیرعامل نشت گاز کلر، آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، مانور خرابکارانه، رزمایش تخلیه و جابجایی در سطح مدارس توسط هلال احمر و آموزش و پرورش، برگزاری همایش شهرستانی پدافند غیرعامل و مانور آموزش نیروهای آتش نشانی گوشه ای از برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان مرزی آستارا است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×