» آخرین اخبار » گیلان » جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان نقش مهمی در انتقال مفاهیم شهری دارد

جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان نقش مهمی در انتقال مفاهیم شهری دارد

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، با بیان اینکه جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان نقش مهمی در انتقال فرهنگ و مفاهیم شهری و شهروندی دارد، خاطرنشان کرد: نیازمند هم افزایی در استان هستیم.

کاظم نظری در نشست سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان، برگزاری چنین جشنواره هایی را در راستای توسعه فرهنگ و هنر کشور دانست و اظهار کرد: جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان قدمت ۱۰ ساله دارد که سراسر تجربه است.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی جشنواره های فرهنگی و هنری در جهت ارتقای سطح کیفی، افزود: توسعه شهروندی مسئله مهمی است و جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان می تواند زمینه  ای ایجاد کند تا تئاتر جایگاه خودش را به دست آورد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه تئاتر به نوعی آموزش است، تصریح کرد: تئاتر شهروند لاهیجان نیز می تواند رویکرد آموزش را به شهروندان مقیم و گردشگران این شهر زیبا دنبال کند.

نظری، تاکید بر برگزاری جشنواره های تخصصی را رویکرد جدید وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی دانست و گفت: جشنواره هایی که خاصیت ندارد را کم کم از رده خارج خواهیم کرد.

وی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را یک رویداد شهری دانست و تاکید کرد: همه مسئولان استان و شهرستان وظیفه دارند به برگزاری این جشنواره کمک کنند، زیرا این جشنواره اداره کل ارشاد استان گیلان نیست و به کشور و استان و لاهیجان تعلق دارد و می تواند زمینه ساز انتقال فرهنگ باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، با بیان اینکه جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان نقش مهمی در انتقال فرهنگ و مفاهیم شهری و شهروندی دارد، خاطرنشان کرد: نیازمند هم افزایی در استان هستیم، زیرا مخاطبان از لاهیجان یاد می کنند و یان شهر می تواند در کشور نمونه باشد.

وی با اشاره به حمایت ویژه وزارت ارشاد از جشنواره های تخصصی، متذکر شد: در راستای گسترش گفتمان عدالتی دولت و وزارت ارشاد، توجه ویزه به شهروندی خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×