» آخرین اخبار » گیلان » پیامبر اکرم(ص) آمد تا رحمت الهی را در جامعه بشری به منصه ظهور برساند

پیامبر اکرم(ص) آمد تا رحمت الهی را در جامعه بشری به منصه ظهور برساند

مهر ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: پیامبر اکرم(ص) آمد تا جامعه بشری را به کرامت دعوت کند و رحمت الهی را در جامعه بشری به منصه ظهور برساند.

آیت الله رضا رمضانی در ویژه برنامه جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) همچنین امام جعفر صادق(ع) که شب گذشته به میزبانی مهدیه بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) آمد تا جامعه بشری را به کرامت دعوت کند و رحمت الهی را در جامعه بشری به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه این امر این است که بشر جایگاه خود را بشناسد، افزود: در همین راستا یکی از نقش‌های مهم پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تزکیه است و لذا آدمیان به لحاظ رفتاری باید جایگاه خود را بشناسند تا در مسیر مکارم اخلاق قرار بگیرند.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مکارم اخلاق آدمیان روح بزرگواری پیدا می کنند، تصریح کرد: پیامبر اسلام علاوه بر اینکه معلم بود جایگاه تربیتی و مربی هم داشت تا استعدادهای بشری را شکوفا کند که نمود آن را به خوبی در جامعه جاهلی عرب می‌بینیم که پیامبر اکرم (ص) با اخلاق خوب خود توانست آنها را متاثر کرده و در مسیر الهی وارد کند که خدای متعال در قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم دو نفر به عنوان الگو معرفی شده اند که یکی ابراهیم خلیل الله و دیگری پیامبر اکرم(ص) هستند، گفت: با وجود اینکه همه انبیای الهی الگو بودند به نظر می رسد به علت بت شکنی این دو پیامبر از آنها به عنوان‌ الگو نام برده شده است.

وی تاکید کرد: اولین کار نبی مکرم اسلام بعد از فتح مکه، شکستن و پاکسازی کعبه از بت‌ها بود در واقع پیامبر اکرم بت شکنی و مقابله با شرک را به جامعه بشری تعلیم داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: وقتی مهدی موعود(عج) هم بیاید در مقابل هر نوع بت پرستی مقابله می کند لذا انسان موحد برای موحد بودن خود و برای منتظر بودن خود باید هزینه بپردازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم آمده تا راه سعادت را به نوع بشر نشان بدهد، تصریح کرد: کج فهمی در برابر قرآن خطر بزرگی است.

وی همچنین در ادامه با انتقاد از وضعیت ساختمان نیمه کاره مصلای بندر انزلی گفت: این وضعیت برای این منطقه و این شهر که از جهاتی به عنوان یک شهر اقتصادی و فرهنگی محسوب می‌شود همچنین به عنوان یک شهر شهید پرور برای نظام اسلامی است زیبنده نیست.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما سه وظیفه در قبال امام عصر(عج) داریم که شامل معرفت، محبت و اطاعت است و اگر این سه وظیفه را نسبت به امام داشته باشیم انشاالله می توانیم از منتظران اش باشیم، افزود: محبت به حضرت این است که هر کس به شکل های مختلف آن را ابراز می کند که باید آن را در زندگی گسترش بدهیم از جمله این کارها خواندن دعای سلام مخصوص حضرت، دعای عهد و دعای ندبه است.

وی با بیان اینکه باید خودمان را آماده ظهور آن حضرت کنیم، تصریح کرد: آماده شدن برای ظهور شامل خودسازی، زمینه سازی و دیگر سازی است باید رفتار و کردارمان به اوصاف و صفاتی که آن حضرت می پسندد مزین شود و در واقع با رفتارمان ائمه را معرفی کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×