» آخرین اخبار » گیلان » فعالیت اکیپ های بازرسی در آستارا/ اجازه سوءاستفاده به صنوف را نمی دهیم

فعالیت اکیپ های بازرسی در آستارا/ اجازه سوءاستفاده به صنوف را نمی دهیم

اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با اشاره به فعال بودن اکیپ های بازرسی در این شهرستان، تاکید کرد: اجازه سواستفاده به صنوف را نمی‌دهیم.

جمشید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت ها بر بازار آستارا اظهار کرد: متاسفانه برخی صنوف آماده سواستفاده هستند و در این رابطه اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان موظف هستند با رصد دقیق و به موقع بازار جلوی احتکار وگرانفروشی را بگیرند.

وی با بیان اینکه آستارا یک شهرستان مرزی و گردشگرپذیر است افزود: اگر فروشگاهی اقدام به گرانفروشی و یا کم فروشی بکند در اسرع وقت به ادارات متولی اطلاع رسانی شود تا سریع تر با کسانی که به قانون احترام نمی گذارند برخورد شده و متخلفان به تعزیرات معرفی شوند.

مهدوی با تاکید بر اینکه شرایط تحت کنترل است و دست دلالان از بازار کوتاه شده است، گفت: بازرسان ادارات متولی در امر تنظیم بازار شبانه روز در سطح شهرستان مرزی آستارا مشغول بازرسی و رصد وضعیت بازار هستند تا نگذارند بعضی از افراد سودجو به خواسته های خود برسند و در بازار کالای اساسی اختلال ایجاد کنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا تصریح کرد: به دلالانی که با اختلال در بازار می خواهند به نفع خود بهره برداری کنند هشدار می دهیم و به هیچ وجه با این افراد مدارا نخواهیم کرد و طبق قانون برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمامی فروشگاه ها باید کالاهای اساسی را با قیمت جدید در اختیار مردم قرار دهند اظهار کرد: شجاعت دولت در اجرای این طرح جهادی شایسته تقدیر است و همه باید با همراهی دولت کمک کنیم تا دست دلالان، رانت و قاچاق از بازار کوتاه شود.

مهدوی با اشاره به اینکه این جراحی اقتصادی دولت با مشکلاتی همراه خواهد بود، خاطر نشان کرد: در این راه باید صبر داشت.

وی تصریح کرد: برخی به دنبال آن هستند که از این شرایط به نفع خود سو استفاده کنند و متاسفانه در فضای مجازی هم در صدد تشویق مردم به دنبال ایجاد تشنج و رسیدن به نیات شوم خود بودند که با آگاهی مردم خنثی شد.

معاون فرماندار آستارا خواستار همراهی رسانه ها و خبرنگاران شد و گفت: امروز دولت رسالت بزرگی را در مردمی کردن اختصاص ارز ترجیحی و جراحی اقتصاد کشور بر عهده گرفته و از رسانه‌های متعهد به ارزش‌های نظام درخواست می‌شود تا دولت را در اجرای موفق این طرح یاری کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×