» دسته‌بندی نشده » شرکت دانش بنیان مددجویی که برای ۶۲ نفر کار ایجاد کرد

شرکت دانش بنیان مددجویی که برای ۶۲ نفر کار ایجاد کرد

فروردین ۹, ۱۴۰۱ 0۰


گروه جامعه خبرگزاری فارس:‌امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری  شده است.در این راستا جوانان و متخصصان خوش کشور در تلاش هستند تا با خلق نوآوری‌هایی در این حوزه به ایجاد اشتغال مولد و تولید ثرورت بپردازند تا از این طریق زمینه اشتغال زیادی را در اقصی نقاط کشور برای دیگر جوانان این مرزو بوم فراهم کنند.

همچنین تصویب قانون «حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات» در سال ۱۳۸۹ سرآغاز گسترده‌ترین برنامه دولت برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در سال‌های اخیر بوده است.

در این قانون موضوعات مهمی نظیر تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفته است.

علاوه بر حمایت‌های مورد نظر قانون، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها اقدام به ایجاد حمایت‌های متنوعی به منظور توسعه کسب و کار دانش‌بنیان کرده است که در مجموع بیش از ۱۱۰ عنوان را شامل می‌شود.

یکی از دستگاه‌هایی که تاکنون در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی داشته، کمیته امداد امام خمینی (ره) است.مددجویان کمیته امداد نیز در این حوزه حرف‌هایی برای گفتن دارند که در ادامه این گزارش با یکی از جوانان مستعد و خلاق این نهاد حمایتی به گپ و‌گفت نشستیم.

در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت، تاکنون ده‌ها شرکت دانش‌بنیان با حمایت مالی و کارشناسی این نهاد پا گرفته و رشد کرده‌اند.

کارآفرین جوان و باانگیزه‌ کمیته امدادی با راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک، برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

 

«نادر ریوندی» که امروز مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان است درباره کار خود، می‌گوید: ما موفق شدیم در سال ۹۷ با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلاتی را دریافت کنیم و شروع به تولید بُردهای لوازم الکترونیکی خانگی کردیم.

این جوان خلاق و نوآور می‌افزاید: مدت چهار سال است که بر روی بردهای لوازم خانگی و در زمینه ماشین‌های شوینده و ماشین‌های ظرفشویی شروع به فعالیت کردیم که تولیدات محصولات ما روز به روز در حال افزایش است.

این جوان خوش‌فکر اظهار می‌کند: تا امروز برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در سراسر کشور در حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش شغل پایدار ایجاد کرده‌ایم.

این کارآفرین در توضیح بیشتری پیرامون کار خود، ادامه می‌دهد: با حمایت کمیته امداد در نمایشگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های کشوری در سطح استان و ملی حضور داشتیم و محصولات خود را به نمایش گذاشتیم تا بتوانیم در کل کشور نمایندگانی را جذب کنیم.

وی اضافه می‌کند: به یاری خداوند توانستیم محصولی را تولید کنیم که ساخت کشور عزیز ایران است و جای تشکر دارد از حمایت و پشتیبانی کمیته امداد برای چند سالی که ما اقدام به تولید این محصول کردیم.

ریوندی خاطرنشان می‌کند: در بخش دیگر این شرکت دانش‌بنیان ما طراحی سخت‌افزار را انجام می‌دهیم و در بخش کناری نیز کار نرم‌افزار و طراحی برد انجام می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان متذکر می‌شود: جوانان نباید هیچ وقت از کار کردن بترسند. ما جوانان باید ریسک کنیم و از توانایی‌های خودمان و کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *