» دسته‌بندی نشده » واکنش رئیس کمیته ملی المپیک به اعتراض‌های دبیر/ صالحی‌امیری: انتظار او به جا است

واکنش رئیس کمیته ملی المپیک به اعتراض‌های دبیر/ صالحی‌امیری: انتظار او به جا است

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید رضا صالحی امیری پس از برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز چهارمین سال از عمر کمیته بود. در مجمع امروز یک گزارش در ۲۴ محور ارائه دادم، خلاصه این بود که معیار ما  در عملکرد شفافیت، قانونگرایی، اخلاق مداری و تلاش برای کاهش تهدیدات، برگزاری عزتمندانه رویدادها و توسعه سخت افزارها و تلاش برای افزایش منابع بودجه ای بود. ۴۸۰ میلیارد در ۴ سال از دولت گرفتیم و ۶۰ درصد را به فدارسیون ها دادیم. ۹۰ میلیارد هزینه پرسنل و بقیه برای کارهای اداری و زیر ساختی هزینه شد.

وی ادامه داد: شاخص گذاری انجام شده و اولین فدراسیونی که بیشترین امتیاز را گرفت، کشتی بود که هزار بود و بقیه به ترتیب دریافتی داشتند. در مجموع هر امتیاز ۴ میلیون در نظر گرفته شد. خوشبختانه بالای ۹۰ درصد از اعضای مجمع در مورد کارهای‌ها و برنامه رای مثبت دادند. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:  مورد بعدی انتخابات بود. سه سال طول کشید اساسنامه به تصویب ioc, دولت، و مجلس و شورای نگهبان برسد. این را هم بگویم که حداقل برای ۱۰ سال کمیته داری اساسنامه قوی است و هیچ کس نمی تواند به آن ایراد بگیرد. برای تاریخ برگزاری انتخابات هم رای گیری شد. دو تاریخ بهار و بعد از بازی های آسیایی وجود داشت و رای گیری شد و اکثریت رای دادند که بعد از بازی های آسیایی باشد. 

صالحی امیری عنوان کرد: در مورد بوجه بحث های زیادی شد و آن چیزی که از کمیته تخصیص داده شده به فدراسیون ها همه در سایت است و نهادهای نظارتی نظارت می کنند و نظام حسابرسی روی آن صحه گذاشته و خوشبختانه کسی در این مورد ابهام نداشت. 

وی گفت: مجمع و رسانه ها حمایت خوبی داشتند و بدون حمایت آنها کار پیش نمی رفت. رسانه رکن چهارم ورزش است و یکی از بازیهای ما هستند. خوشبختانه مجمع امروز بدون چالش جدی به پایان رسید و به برنامه های کمیته در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رای مثبت داده شد. ما در این شرایط تحریمی موزه ورزش را راه اندازی کردید و برای آکادمی هم ۱۱۰ میلیارد هزینه کردیم و هرگونه روابط مللی کمیته با فدراسیون ها را ممنوع کردیم و این افتخار ما است که شفافیت مالی داشتیم.

صالحی امیری در مورد اعتراض های دبیر در مورد کمبود بودجه اظهار داشت: ما ۴۸۰ میلیارد در ۴ سال گرفتیم و این حق را به فدراسیون ها می دهیم که سوال کنند. ۱۳۹ درصد به فدراسیون ها کمک شده و هر فدراسیونی که کاری کرده بودجه هم دریافت کرده است. انتظار دبیر هم به جا است و انشالله دولت کمک کند.  برخی در انتخابات فدراسیون ها قول دادند که بودجه تامین کنند و باید این کار را انجام دهند و بروند و یک بار دیگر صحبت های خود را گوش کنند. ما هیچ وقت به یک فدراسیون امتیاز ویژه نخواهیم داد و براساس توانمندی ها بودجه می دهیم. 

وی در خصوص اینکه از هیات اجرایی حمایت می کنید یا دبیر؟ گفت: ما باید طبق اساسنامه صحبت کنیم. اساسنامه تاکید دارد تا انتخابات بعدی اعضای هیات اجرایی کار کنند و نمی توانیم براساس نظر یک نفر اساسنامه را تغییر دهیم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *