» دسته‌بندی نشده » پول پاشی برای هیچ و پوچ!

پول پاشی برای هیچ و پوچ!

اسفند ۹, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش مشرق، حتما خبر را شنیده اید که قرار است در تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران، مسابقات قهرمانی داخل سالن نیز گنجانده شود که تصمیمی عجیب و به دور از منطق به شمار می رود که ناشی از هیجانات و در راستای تداوم انحراف ورزش کشورمان از مسیر درست است. مشخصا می توان اذعان داشت چنین تصمیماتی فاقد نگاه کارشناسی و در راستای پول پاشی است که ورزش کشور را در حدود سه دهه اخیر دچار انحراف کرده و به بیراهه کشانده.

بیشتر بخوانید:

چند میگیری، مدال بگیری؟

کاش این بساط را جمع کنید!

چهار سال دیگر هم هیچ!

یک نان خور دیگر هم اضافه شد!

بر کارشناسان و متخصصان پوشیده نیست که مسابقات داخل سالن، یک رقابت حمایتی و فاقد استاندارد و ارزش جهانی و حتی قاره ای است. فلسفه راه اندازی آن را نیز باید در رایزنی ها و بده و بستان های پشت پرده ورزش دانست که مروری بر رشته های آن نیز نشان می دهد چه در پس آن وجود دارد. یا در گونه ای دیگر، مسابقات داخل سالن دوومیدانی قهرمانی آسیا که چندی قبل در تهران برگزار شد، نشان از فاصله چشم گیر با رقابت های قاره ای و بین المللی این رشته داشت. همین نیز دلالت بر آن دارد که مسابقات داخل سالن اساسا فاقد جایگاه جدی و مهمی در ورزش جهان و قاره است.

در چنین فضایی، ریخت و پاش هایی در قالب پاداش چه دلیلی دارد الا نبود یک نگاه کارشناسی و دقیق؟ البته، تضعیف و افول ورزش کشورمان در حوزه قهرمانی نیز باعث شده تا با چنین مدال های کم ارزشی، جشن و پایگوبی راه بیندازیم و کسی نپرسد که چرا در المپیک و بازیهای آسیایی، تبدیل به یک توریست ساده شده ایم. آری! همین پاداش ها و تصمیم ها نشان از آن دارد که چگونه سرمایه ها تلف هیچ و پوچ می شود!



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×