» آخرین اخبار » گیلان » قانون مدیریت پسماندها توسط شهرداری ها و دهیاری های لنگرود اجرایی شود

قانون مدیریت پسماندها توسط شهرداری ها و دهیاری های لنگرود اجرایی شود

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان دادستان لنگرود گفت: در اجرای قوانین و مقررات مدیریت پسماندها، قانون شهرداری ها و قانون اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها نسبت به انجام تکالیف قانونی در مدیریت صحیح پسماندها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهتمام ویژه صورت گیرد.

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص اهمیت مدیریت پسماند، اظهار کرد: نظر به اینکه براساس قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها(اعم از برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع پسماندها و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه) در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه وظایف شهرداری ها و دهیاری ها، به عهده بخشداری ها می باشد.

وی افزود: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولیدکننده خواهد بود و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح شهرستان، از عدم توجه و اهتمام و نظارت لازم در مدیریت اجرایی پسماند گفت و تصریح کرد:در اجرای قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون مدیریت پسماندها، قانون شهرداری ها و قانون اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها نسبت به انجام تکالیف قانونی در مدیریت صحیح پسماندها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهتمام ویژه صورت گیرد تا در زمینه رعایت حقوق عامه و حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان و زیبایی محیط شهری و روستایی و در نهایت رضایتمندی شهروندان گام موثری برداشته و نتیجه اقدامات انجام شده به صورت ماهانه به این مرجع گزارش شود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: عدم اجرای تکالیف قانونی ترک فعل محسوب شده و برابر مقررات نسبت به تعقیب کیفری اقدام می شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×