» آخرین اخبار » گیلان » قانون مدیریت پسماندها توسط شهرداری ها و دهیاری های لنگرود اجرایی شود

قانون مدیریت پسماندها توسط شهرداری ها و دهیاری های لنگرود اجرایی شود

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰

[ad_1]

ایسنا/گیلان دادستان لنگرود گفت: در اجرای قوانین و مقررات مدیریت پسماندها، قانون شهرداری ها و قانون اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها نسبت به انجام تکالیف قانونی در مدیریت صحیح پسماندها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهتمام ویژه صورت گیرد.

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص اهمیت مدیریت پسماند، اظهار کرد: نظر به اینکه براساس قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها(اعم از برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع پسماندها و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه) در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه وظایف شهرداری ها و دهیاری ها، به عهده بخشداری ها می باشد.

وی افزود: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولیدکننده خواهد بود و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح شهرستان، از عدم توجه و اهتمام و نظارت لازم در مدیریت اجرایی پسماند گفت و تصریح کرد:در اجرای قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون مدیریت پسماندها، قانون شهرداری ها و قانون اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها نسبت به انجام تکالیف قانونی در مدیریت صحیح پسماندها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهتمام ویژه صورت گیرد تا در زمینه رعایت حقوق عامه و حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان و زیبایی محیط شهری و روستایی و در نهایت رضایتمندی شهروندان گام موثری برداشته و نتیجه اقدامات انجام شده به صورت ماهانه به این مرجع گزارش شود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: عدم اجرای تکالیف قانونی ترک فعل محسوب شده و برابر مقررات نسبت به تعقیب کیفری اقدام می شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×