» آخرین اخبار » گیلان » احداث سومین پل مرزی بروی آستاراچای با هزینه ایران و آذربایجان

احداث سومین پل مرزی بروی آستاراچای با هزینه ایران و آذربایجان

بهمن ۶, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان وزیر راه و شهرسازی، گفت: پل جدید جاده‌ای آستارا – آستارا بروی رودخانه مرزی آستاراچای به صورت مشترک با هزینه دو کشور ایران و آذربایجان احداث شود.

رستم قاسمی، در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در آیین آغاز بکار عملیات احداث پل جاده ای آستارا – آستارا که با حضور معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا بروی رودخانه آستاراچای برگزار شد، در جمع رسانه ها اظهار کرد: این پل برای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ها بر این است که عملیات احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا بروی رودخانه مرزی آستاراچای تسریع شود، ادامه داد: این پل به صورت مشترک با هزینه دو کشور احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، مدت زمان این پروژه ۱۸ ماه می باشد، خاطرنشان کرد: در زمان مقرر هم پل و هم جاده ها دسترسی در دو طرف به شکل کامل احداث خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه به طور یقین با اتمام این پل، مسیر ترانزیت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هموارتر می شود، اضافه کرد: با تکمیل این پروژه حجم مبادلات تجاری دو کشور تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×