» آخرین اخبار » گیلان » افزایش دستگیری حفاران غیرمجاز در آستارا به ۳۴ نفر

افزایش دستگیری حفاران غیرمجاز در آستارا به ۳۴ نفر

دی ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر مرزی آستارا از افزایش دستگیری حفاران غیرمجاز در این شهرستان به ۳۴ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

مجتبی آب روشن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای صیانت از اموال تاریخی و فرهنگی شهرستان آستارا، تعامل بین دستگاهی در میان نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه قضا و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال۱۴۰۰ تاکنون ۳۴ نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان دستگیر شده اند، ادامه داد: این افراد پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

آب روشن با اشاره به اینکه از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون در دو عملیات جداگانه هشت نفر از حفاران غیرمجاز علیه میراث فرهنگی در شهرستان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: این دو عملیات بر اساس تعامل فی‌مابین با نیروی انتظامی، هنگ مرزی و مراجع قضائی با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا انجام شد که توسط نیروهای هنگ مرزی شهرستان دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۵۶۲، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی جرم می باشد و طبق قانون ممنوع است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×