» دسته‌بندی نشده » فراهم بودن پرداخت الکترونیکی فطریه در گیلان

فراهم بودن پرداخت الکترونیکی فطریه در گیلان

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمهیدات جمع‌آوری فطریه در گیلان با توجه به شرایط کرونایی اندیشیده شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، کمیته امداد استان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی، آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌های عزیز می‌باشد.

وی مسؤول دبیرخانه شورای زکات را کمیته امداد معرفی کرد و افزود: صندوق‌های جمع‌آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند و شهروندان توجه کنند به پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان، فطریه خود را واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اعلام پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان گفت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بهزیستی، مؤسسات خیریه، مساجد، مصلی‌ها و شوراهای زکات روستا است که در ایام عید سعید فطر، نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه مردم گیلان اقدام می‌کنند.

اهرابی با هشدار به مردم در خصوص سوءاستفاده عده‌ای در ایام عید فطر بیان کرد: نیروی انتظامی با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به‌منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۱۱ میلیارد تومان فطریه در سال گذشته در گیلان بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان زکات فطریه توسط شورای زکات استان گیلان جمع‌آوری که در بین نیازمندان همان محل جمع‌آوری‌شده، توزیع شد.

دبیر شورای زکات استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه مردم به پرداخت فطریه به شکل الکترونیکی تصریح کرد: کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷*، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۶۹ جهت زکات فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۳۶ جهت زکات فطریه سادات، همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۰۰ جهت کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۷۷ جهت کفاره عمد در اختیار گیلانیان است.

اهرابی پرداخت فطریه به‌شکل حضوری را میسر دانست و افزود: در محل‌هایی که ستاد کرونا اجازه برپایی نماز عید سعید فطر را داده باشد، صندوق‌های زکات فطریه و دستگاه کارت‌خوان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×