» آخرین اخبار » گیلان » تفکیک زباله از مبدأ در بیش از ۱۰۰۰ روستای گیلان

تفکیک زباله از مبدأ در بیش از ۱۰۰۰ روستای گیلان

مهر ۲۷, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند گیلان و در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه معضل پسماند در این استان از گذشته تاکنون باقی مانده است، اظهار کرد: گیلان دارای شرایط اقلیمی خاصی بوده و این شرایط اقلیمی سبب شد در حوزه پسماند از گذشته تاکنون دچار مشکل شویم.

وی، مدیریت پسماند در  گیلان را بر عهده فرمانداران، روستاها و دهیاران دانست و گفت: در گیلان روستاها و شهرها متصل به هم هستند، از این رو و بر همین اساس باید سطل‌های زباله در همه ورودی شهرها و خروجی روستاها تعبیه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دهیاران به مانند فرمانداران وظیفه مدیریت پسماند در روستاها را برعهده دارند، بیان کرد: در گیلان یک‌هزار و ۸۳۶ روستا وجود وارد، لذا اگر شهرداران و دهیاران از انجام مأموریت خود در این بخش کوتاهی کنند فرمانداران باید پاسخگو این قصور باشند.

عباسی با دستور به مدیرکل محیط زیست گیلان در خصوص معرفی شهرستان فعال و ضعیف در حوزه مدیریت پسماند، تصریح کرد:  مدیرکل محیط زیست گیلان مأمور شده تا ظرف ۴۸ ساعت آینده شهرستان‌هایی که دارای بهترین عملکرد در حوزه پسماند و یا در این بخش ضعیف عمل کرده‌اند را به ما معرفی کنند.

وی با تأکید بر عزم جدی دولت سیزدهم در مدیریت حوزه پسماند در کشور به ویژه در گیلان، گفت: گیلان یکی از گردشگر پذیرترین استان‌های کشور است، لیکن نباید چهره شهرها و روستاهای گیلان با وجود پسماند کثیف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار مدیران شهری و روستایی قرار گیرد، افزود: رسانه‌ نقش مهمی در آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در استان دارند.

عباسی با اشاره به تفکیک زباله از مبدا در یک‌هزار و ۱۰۰ روستای گیلان، گفت: گام‌های خوبی در حوزه تفکیک زباله از مبدا برداشته شده اما نیاز به فعالیت بیشتری در این بخش است.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×