» آخرین اخبار » سیاست » درحال رفتن به سمت ساخت نیروگاه های بومی هسته ای هستیم

درحال رفتن به سمت ساخت نیروگاه های بومی هسته ای هستیم

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ 0۰


محمد تقی شجاعی، مدیرامور نمایشگاه های سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در وهله اول، این نمایشگاه براساس محورهای اصلی کنفرانس نهایی شده و ما سعی کردیم دستاوردهایی را ارائه دهیم درست طبق مطالبی که در کنفرانس ارائه می شود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که شناخت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در عامه مردم و حتی نخبه های خارجی وجود ندارد و این قبیل نمایشگاه ها به آشنایی خیلی کمک می کند و از نزدیک این دستاوردها را مشاهده می کنند که تاثیر به سزایی در در درک بهتر از این توانمندی های این سازمان دارد.

شجاعی درباره دیدگاه سایر کشورها از صنعت هسته ای کشورمان بیان کرد: کشورهای مختلف یک سری اطلاعات عمومی اولیه از سازمان انرژی اتمی ایران دارد اما حضور در این کنفرانس و این همایش که ما آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی را نشان میدهد تاثیر بسزایی در این دیدگاه ها دارد. 

وی تشریح کرد: برای مثال ترکیبات نوتریوم، آب سنگین، رادیور داروها، ریز فناوری ها، گداخت هسته ای، توسعه فناوری پلاسما و کاربرد پرتوه های کشاورزی از مواردی است که می توانند در این نمایشگاه ببینند و با کاربرد صنابع صلح آمیز هسته ای آشنا شوند و به دیدشان نسبت به فعالیت صلح آمیز هسته ای کمک کند و دیدشان را تعییر دهد.

ما در حال رفتن به سمت ساخت نیروگاه های بومی اتمی هستیم  و همچنین به سمت ساخت قطعات یدکی نیروگاه های اتمی می‌رویم. چرخه سوخت هسته ای را بومی سازی کرده ایم و تمام اینها با دانش تخصصی داخلی ساخته شده است و قطعا تاثیر به سزایی در بحث شناخت مردم جهان خواهد داشت.

کد ویدیو

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×