» آخرین اخبار » سیاست » دانش هسته‌ای باید در اختیار تمام کشور‌ها باشد

دانش هسته‌ای باید در اختیار تمام کشور‌ها باشد

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ 0۰


سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند، این کنفرانس با این رویکرد دارد برگزار می‌شود و پیش بینی ما است که بتوانیم بخش مهمی از این یافته‌ها را به نحوی حمایت کنیم که به سمت حل مشکلات مردم و نیاز جامعه کشور حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه رادیوداروها امروز یکی از مسائل مهم هستند، افزود: ما امروز این ادعا را داریم در دنیا که یکی از کشور‌های بزرگ تولیدکننده هستیم هم در بعد دارو‌های درمانی، هم تشخیصی و هم تسکینی. 

شیرمردی ادامه داد: امروز جایگاه ما جایگاه بسیار ارزنده‌ای است و در حوزه صادرات هم ورود پیدا کردیم. انشالله بتوانیم علاوه بر تامین نیاز‌های داخل به کشور‌های همسایه هم در این خصوص کمک کنیم.

وی گفت: ما کشوری هستیم که از روز اول فعالیت‌های هسته‌ای اعلام کردیم که این امادگی وجود دارد که از هر کشوری که علاقمند به انجام فعالیت‌های علمی و فعالیت‌های هسته‌ای با جمهوری اسلامی است حمایت کرده و استقبال می‌کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نگاه ما از تولید دانش کمک به بشریت است، تصریح کرد: قطعا این انحصارگری را که امروز در بخش علمی به خصوص در علوم و فناوری‌های راهبردی وجود دارد، قبول نداریم و معتقدیم بایستی همچنان انحصارشکنی که در حوزه علمی وجود دارد این دانش در اختیار بقیه کشور‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل قرار گیرد تا بتواند بخشی از نیاز‌های کشورشان از بعد انرژی، امنیت غذایی، ارتقای سلامت و مسائل مربوط به محیط زیست را بتواند حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×