» دسته‌بندی نشده » وزرای خارجه پاکستان و ایران درباره هتک حرمت به قرآن رایزنی کردند

وزرای خارجه پاکستان و ایران درباره هتک حرمت به قرآن رایزنی کردند

تیر ۳۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر، «بلال بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان امروز شنبه در پیامی توییتری از رایزنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

در پیام توییتری وزیر امور خارجه پاکستان در این باره آمده است: من با برادرم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت کردم. ما مشترکاً اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کردیم.

«بلال بوتو زرداری» ادامه داد: من تأکید کردم که این گونه حوادث اسلام هراسانه باعث ایجاد نابردباری مذهبی، نفرت و تحریک می شود و به هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست.

وزیر امور خارجه پاکستان اضافه کرد: پاکستان و ایران مصمم به همکاری با سایر کشورهای سازمان همکاری اسلامی (OIC) در مقابله و مبارزه با تهدید اسلام هراسی هستند. ما همچنین در زمینه های دیگر مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردیم.

پنجشنبه هفته پیش برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌ سوزی در سوئد با چراغ سبز پلیس این کشور به قرآن کریم اهانت کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق هم را آتش زد.

پیشتر هم با مجوز دولت سوئد، به قرآن کریم در این کشور هتک حرمت شده بود؛ اقدامی که با واکنش گسترده مسلمانان و حتی برخی از پیروان سایر ادیان الهی در جهان مواجه گردید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×