» آخرین اخبار » گیلان » گیلان کی خنک می‌شود؟

گیلان کی خنک می‌شود؟

تیر ۱۹, ۱۴۰۲ 0۰


محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه هوای گرم و شرجی تا روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در گیلان مستقر است، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، آب‌وهوای استان گیلان از عصر سه‌شنبه تا پایان هفته، ناپایدار و بارانی پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت هم اکنون ۲۹ درجه سلسیوس است، افزود: در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه دمای هوا در ساعات اوج خود به ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید و به همین دلیل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی از حضور در فضای در ساعات اوج گرما خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه به بعد در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: مردم و مسافران هنگام ترددهای جاده‌ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند و در این ایام، کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو نیز با احتیاط انجام شود. 

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند، گفت: باغداران، کشاورزان و گلخانه‌داران باید اقدام حفاظتی را انجام دهند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×