» آخرین اخبار » گیلان » کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در گیلان

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در گیلان

مهر ۱۸, ۱۴۰۲ 0۰


محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: برای روز چهارشنبه به‌ ویژه از بعدازظهر و شب و طی پنجشنبه، تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد را در استان خواهیم داشت به‌گونه‌ای که دمای هوا بین ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه بارندگی در برخی مناطق شدید یا خیلی شدید خواهد بود، افزود: علاوه بر این، وزش باد بعضی نواحی شدید، کاهش دما، رعدوبرق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالادست بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان از پیش‌بینی مخاطراتی در پی فعالیت جبه هوای سرد و بارشی هشدار داد و گفت: طی این مدت آب‌گرفتگی و اختلال در تردد، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، احتمال رانش و لغزش، شکستن و سقوط درختان و احتمال خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است. 

دادرس توصیه کرد تا از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی پرهیز، نسبت به محکم سازی سازه‌های موقتی به دلیل وزش باد شدید اقدام، از پارک کردن خودرو در حاشیه درختان فرسوده و سازه‌های سست اجتناب و کشاورزان به‌ویژه دامداران، گلخانه داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×