» آخرین اخبار » گیلان » مهمانی هوای سرد و برفی تا پنجشنبه در گیلان

مهمانی هوای سرد و برفی تا پنجشنبه در گیلان

بهمن ۴, ۱۴۰۲ 0۰


محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت جوی در استان اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان، تا اوایل صبح پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه تداوم دارد. 

به گفته وی، طی این مدت ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا، بارش باران در برخی مناطق شدید، وزش باد شدید، احتمال رعدوبرق و تگرگ و همچنین در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش شدید برف و کولاک پیش بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش محسوس دما گفت: به سبب افت محسوس دما، در پاره‌ای نواحی جلگه‌ای مستعد مجاور با دامنه‌ها در برخی ساعات، شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بارش برف مهیا می‌شود. 

دادرس برای برخی مناطق استان به ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش بینی کرد. 

وی به برخی مخاطرات در پی فعالیت سامانه بارشی کنونی هشدار داد و افزود: آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین باتوجه به بارش برف در نواحی کوهستانی و دامنه‌های استان، توصیه کرد از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های گیلان و همچنین محورهای مواصلاتی با استان‌های مجاور اجتناب شود و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×