» آخرین اخبار » گیلان » معرفی ۱۲ نفر از عاملان سوزاندن کاه و کلش به مراجع قضایی رودسر

معرفی ۱۲ نفر از عاملان سوزاندن کاه و کلش به مراجع قضایی رودسر

شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر، گفت: ۱۲ نفر از عاملان سوزاندن کاه و کلش در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

رحمان پورحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش زدن کاه و کلش اقدامی باخت- باخت است چون کشاورز هم درآمد خود را از فروش کاه و کلش از دست می دهد و هم محیط زیست را آلوده می کند، گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در راستای پایش مزارع برنج، ۱۲ نفر از  متخلفینی که درحال آتش زدن کاه وکلش بودن را شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت برنج از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری کنند و زحمات خود را هدر ندهند.

پور حسین خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان به دلیل عدم آگاهی مبادرت به سوزندان ضایعات برنج یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می‌کنند، این در حالیست که نه تنها حاصلخیزی خاک شالیزار را کاهش می‌دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی و باعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری ها و دهیاریهای محل خود اطلاع دهند.

وی گفت: دهیاران موظفند متخلفین رابه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی کنند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×