» آخرین اخبار » گیلان » کلیه نانوایی های لنگرود به پوز مجهز شوند/ کمبود آرد نداریم

کلیه نانوایی های لنگرود به پوز مجهز شوند/ کمبود آرد نداریم

مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار لنگرود، با تاکید بر لزوم نصب پوز در هر ۲۱۴ نانوایی شهرستان لنگرود حداکثر تا پایان هفته آینده، عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل خرید هوشمند نان و تجهیز نانوایی ها به دستگاه پوز، دولت آمادگی تک نرخی کردن آرد را دارد.

محمدرضا جلالی در جلسه آرد و نان شهرستان لنگرود، با اشاره به افزایش مصرف آرد و نان در شهرستان به واسطه افزایش جمعیت، اظهار کرد: همچنین دو نرخی شدن آرد سنتی و صنعتی موجب برخی نابسامانی ها در فعالیت نانوایی ها شده است.

وی با بیان اینکه شاهد برخی سوءاستفاده ها از تغییر قیمت آرد هستیم، افزود: وظیفه ماست که حوزه آرد و نان شهرستان را ساماندهی کنیم.

فرماندار لنگرود از تخصیص ۳۰ هزار کیسه آرد فوق العاده به شهرستان طی تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچگونه کمبود در حوزه گندم و آرد نداریم و باید نظارت ها جدی باشد.

جلالی، نان را قوت مهم مردم دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت برنج و مسافرپذیر بودن استان موجب افزایش تقاضای مردم برای نان شده و لذا شاهد ورود جدی دستگاه قضایی به این حوزه هستیم.

وی برخی از نانوایی های لنگرود را در مسیر اصلی تردد شهرهای مجاور دانست و تصریح کرد: همچنین حضور عشایر در ییلاق و قشلاق و پخت نان های سنتی محلی نیاز شهرستان به آرد را بالا برده است.

فرماندار لنگرود سرانه آرد تخصیص یافته برای شهرستان را جزو پایین ترین سرانه ها دانست و گفت: متاسفانه این سرانه براساس سرشماری سال ۹۵ انجام شده، در حالی که طی سال های گذشته با جمعیت مهاجر و استقرار غیر بومی ها مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم نصب پوز در هر ۲۱۴ نانوایی شهرستان لنگرود حداکثر تا پایان هفته آینده، عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل خرید هوشمند نان و تجهیز نانوایی ها به دستگاه پوز، دولت آمادگی تک نرخی کردن آرد را دارد.

جلالی تعطیلی برخی از نانوایی ها را به واسطه کمبود آرد ندانست و با انتقاد از اقدام خودسرانه نانوایان در کاهش ساعت کار، متذکر شد: کلیه نانوایی ها باید اقدام به نصب تابلوی نوع پخت نان(سنتی – صنعتی) و ساعات کار کنند.

وی همچنین از پیگیری جهت افزایش سرانه آرد شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعزیرات طبق مقررات قانونی با نانوایی های متخلف برخورد کند تا فضا برای سوءاستفاده گران ناامن شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×