» دسته‌بندی نشده »  فوتی کرونایی در پیک جدید گزارش نشد/ آماده‌باش مراکز درمانی گلستان

 فوتی کرونایی در پیک جدید گزارش نشد/ آماده‌باش مراکز درمانی گلستان

تیر ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بستری ۱۹۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: تاکنون در پیک جدید فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در گلستان گزارش نشده است.

سعید گلفیروزی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: از دو هفته قبل تست مثبت بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در گلستان افزایش پیدا کرد و چند روز بعد تعداد بستری ها نیز افزایش یافت که در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در شرایط فعلی تزریق واکسن کرونا است، افزود: کسانی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشت در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند، متاسفانه باورهای اشتباه و ترس از عوارض واکسن از جمله علل استقبال کمرنگ مردم به واکسن کرونا است به طور قطع با پرهیز از تزریق واکسن کرونا نه تنها سلامت یک شخص که سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در بخش ذخیره دارویی کرونا مشکلی نداریم ولی کمبود سرم یک مشکل کشوری است، تصریح کرد: در پیک جدید که از تیر ماه در استان گلستان آغاز شده فوتی کرونایی نداشتیم، در حال حاضر ۱۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۱۰ نفر از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند. 

گل‌فیروزی با بیان اینکه در حال حاضر پیک هفتم کرونا رقم خورده و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: تمامی مراکز بهداشت و درمان، مراکز شبانه روزی و بیمارستان های استان گلستان در حالت آماده باش قرار گرفتند، در حال حاضر شهر قرمز کرونایی در استان وجود ندارد و هشت شهر گرگان، بندرگز، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، گالیکش، آزادشهر، مینودشت و کلاله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و وضعیت مابقی شهرهای استان آبی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد از مردم گلستان دوز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند، ابراز داشت:  همچنین ۸۰ درصد از مردم گلستان دوز دوم و ۴۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، تزریق دوز چهارم نیز از یک هفته قبل آغاز شد و واکسن های متنوع در سراسر استان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از مردم به ویژه افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای خواست برای تزریق دوز های یادآور مراجعه کنند و گفت: بسیاری از افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند حتی مبتلا به بیماری زمینه‌ای نبودند بلکه مراجعه دیرهنگام و جدی نگرفتن بیماری موجب فوت آنها شد.

گل‌فیروزی در بخش دیگر به کمبود خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان اشاره کرد و افزود: در بخش خوابگاه زیرساخت های گلستان مطلوب نیست، تقریبا خوابگاه استاندارد و مطلوب در گلستان نداریم و درصدد هستیم در قالب ساخت خوابگاه‌ها این کمبود را جبران کنیم، خوابگاه دانشجویی یکی از دغدغه های ما است و در آینده خوابگاه های متاهلی نیز در دستور کار ما قرار می‌گیرد.
انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×