» آخرین اخبار » گیلان » کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد استقبال می‌کند

کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد استقبال می‌کند

خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مزیت صادرات محور بودن شهرستان مرزی آستارا گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد استقبال می‌کند.

محمد رضا پور ابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا که در محل هتل بین المللی اسپیناس این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه با هرگونه پیشنهاد دولت برای ارتقا و تکمیل ظرفیت مناطق آزاد استقبال می‌کنیم اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری دشمنان انقلاب اسلامی ایران به اشتباهات مسئولین ما چشم دوخته و ما حق اشتباه در هیچ زمینه ای را نداریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط جنگ نابرابر با دشمن مواجه شده ایم و اگر کشورهای پیشرفته چنین فشارهایی را تحمل می‌کردند قطعا با فروپاشی مواجه می‌شدند، افزود: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران بلااثر شده است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس، باید مالیات بر مجموع درآمد افراد را به عنوان جایگزین مالیات بر تولید ببینیم که به عدالت مالیاتی نزدیک تر خواهد بود اظهار کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در آن مالیات بر فعالیتهای گروه‌های پُردرآمد تعریف شده است، طی هفته آینده برای دور دوم بررسی‌ها به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دولتی انقلابی با مجلسی که با وجود خصومت برخی عوامل داخلی و هجمه عظیم خارجی در کنار همدیگر ایستاده‌اند و رسالت بزرگی برای توسعه دارند تصریح کرد: هدف توسعه ایران اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی آستارا از اتخاذ تصمیم های مقدماتی برای توسعه این شهرستان مرزنشین و تکمیل طرح های اقتصادی و تجاری آن خبر داد و گفت: این تصمیمات امروز با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی مربوطه بررسی خواهند شد.

پور ابراهیمی استقرار دستگاه ایکس‌ری کامیونی در گمرک مرزی آستارا تا مهر ماه سال جاری، گازرسانی به روستاهای فاقد گاز، طرح‌های هادی روستایی، آسفالت راه‌های روستایی، تکمیل پروژه استخر و استادیوم مجموعه ورزشی وحدت آستارا را از جمله مصوبات کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه عمران و آبادانی شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت: توسعه شهرستان های مرزی همچون آستارا برای توسعه اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×