» آخرین اخبار » گیلان » لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در توسعه بخش گردشگری فومن

لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در توسعه بخش گردشگری فومن

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار فومن این شهرستان را گردشگری دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در بهبود بخش گردشگری فومن گام های موثرتری برداریم.

موسی فکور امروز در مراسم جشن ثبت نام هزارمین فراگیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن گفت: حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در شهرستان فومن برایمان بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با دستور امام راحل(ره) برای تشکیل جهاد دانشگاهی بسیاری از عقب ماندگی های کشور در قبل از انقلاب جبران شد و جهاد دانشگاهی یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است.

فرماندار فومن ادامه داد: اگر بنا داریم قدرتمان را افزایش دهیم و وابستگی ها را کم کنیم باید بر دانش خودمان بیافزاییم و لذا جهاد دانشگاهی با ظرفیت های علمی بالایی که دارد می تواند کمک زیادی به تحقق اهداف نظام کند.

فکور خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف، جهاد دانشگاهی به شکوفایی رسیده است و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور نیاز است در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشد.

توسعه مشاغل خانگی  راهکاری برای بهبود اقتصاد خانواده های فومنی 

وی با بیان اینکه شرایط معیشتی خانواده ها باید بهبود یابد، خاطرنشان کرد: پرداختن به طرح توسعه مشاغل خانگی و ایده هایی از این دست می تواند در ارتقای درآامد خانوارها موثر باشد و جهاد دانشگاهی در این خصوص فعالیت خوبی دارد.

فرماندار فومن تصریح کرد: فومن شهرستان گردشگری است و باید خیلی از افراد در فومن مهارتی داشته باشند تا بتوانند در این بخش به ویژه جذب گردشگران ماهرتر شوند.

وی متذکر شد: ضروری است در ماسوله و دیگر مناطق شهرستان فومن محصولاتی به گردشگران فروخته شود که تولید افراد بومی باشد؛ به خصوص در بخش صنایع دستی باید بیش از پیش فعالیت صورت گیرد تا بازارها گسترش یابد.

فکور خاطرنشان کرد: سوغات صنایع دستی که گردشگران از فومن می خرند باید تولید داخلی باشد و جهاد دانشگاهی می تواند در ایجاد این فضا کمک کند.

استفاده از ظرفیت خوب رسانه جهاد دانشگاهی در جهت رشد بخش گردشگری و اقتصاد فومن

وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه جهاد دانشگاهی باید بتوانیم در جهت بهبود بخش اقتصادی شهرستان فومن با محوریت گردشگری بیش از پیش استفاده کنیم، گفت: امیدواریم تعداد مهارت آموزان در جهاد دانشگاهی به طور چشمگیری افزایش یابد و این دستاورد منجر به توسعه بخش های مختلف فومن خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×