» دسته‌بندی نشده » کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی

خرداد ۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند بستری مناسب برای فعالیت‌های کارآفرینی باشند.

منصور احمدی در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان تابستان ۱۴۰۱، اظهار کرد: مقوله فرهنگ اساس و مبنای اصلی توسعه جوامع محسوب می‌شود و پرداختن به این مهم نه تنها در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار دارد، بلکه نهادهای مردمی و اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان سهم عمده‌ای در تحقق آن برعهده دارند.

وی ادامه داد: اوقات فراغت یک مقوله فرهنگی بسیار مهم تلقی می‌شود که بخش عمده‌ای از جامعه با آن در ارتباط هستند و با فرارسیدن فصل تابستان بحث اوقات فراغت علاوه بر دستگاه‌ها، به دغدغه خانواده‌ها هم تبدیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: همه‌ساله برنامه‌های اوقات فراغت با آغاز فصل تابستان در مساجد رنگ و بوی تازه می‌گیرد و جوانان پرانرژی با حضور در این اماکن از برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و آموزشی این مراکز که به همت مدیران مسئول کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

احمدی عنوان کرد: ۴۳۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند که هرکدام می‌توانند بستری مناسب برای فعالیت‌های کارآفرینی باشند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر نظر مقام معظم رهبری، دو نوع نگاه به مسجد داریم، خاطرنشان کرد: نگاه اول نگاه اسلام آمریکایی است که حوزه وظیفه مسجد را فقط پرداختن به امور معنوی مردم از قبیل نماز، دعا و… می‌داند و یک نگاه دیگر نگاه دکترین اسلام ناب است که وظیفه مسجد را پرداختن به تمام امور معنوی و دنیایی مردم می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: کانون‌های مساجد ما باید به‌موازات یاددهی و آموزش مسائل دینی و مذهبی، امور فرهنگی و هنری پایه را نیز آموزش داده یا مسائل مذهبی را در قالب امور هنری به نوجوانان آموزش دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از قاریان قرآن و فعالان کانون فرهنگی و هنری شهدای الشتر در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×