» آخرین اخبار » گیلان » برداشت نوبرانه عسل در گیلان

برداشت نوبرانه عسل در گیلان

خرداد ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت نوبرانه عسل در گیلان آغاز شده است.  

میرحجت علی‌اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برداشت عسل در استان از ۲۵ خرداد ماه سالجاری به طور رسمی آغاز می شود، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت عسل در گیلان به صورت نوبرانه در حال انجام است. به دلیل تنوع گیاهی زیاد کیفیت عسل گیلان بسیار خوب و از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: میانگین برداشت عسل در هر کندو ۲۵ کیلو است و این میزان برداشت مطلوب است.

وی با بیان اینکه زنبورداری از مشاغل خانگی محسوب می شود، تصریح کرد: زنان و دختران گیلانی اخیرا به فعالیت در این زمینه بیشتر ورود کرده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت عسل از بیش از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو در گیلان به زودی آغاز می شود و پیش بینی شده زنبورداران گیلانی با برداشت عسل بهاره و تابستانه حدود ۵۰۰۰ تن عسل برداشت کنند.

وی افزود: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندوهای خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا عسل تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر عسل در بازارهای گیلان از کیلویی ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×