» آخرین اخبار » گیلان » ارزیابی دقیقی از عملکرد مسکن‌سازی در گذشته داشته باشیم

ارزیابی دقیقی از عملکرد مسکن‌سازی در گذشته داشته باشیم

خرداد ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس، بر لزوم عبرت گیری از مسکن‌سازی در دولت‌های گذشته تاکید کرد و گفت: لازم است ارزیابی دقیقی از عملکرد مسکن‌سازی در گذشته داشته باشیم؛ چراکه همچنان مردم در اجرای مسکن مهر مشکلاتی را دارند و نیازمند پیگیری است.

سید علی آقازاده در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان گیلان که در سالن جلسات دیوان محاسبات استان برگزار شد، با بیان اینکه علیرغم زحمات مدیران همچنان نگرانی‌هایی در همه حوزه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در اجرای برخی اولویت‌ها در راه و شهرسازی به نظر می‌رسد نتوانسته‌ایم به اهداف تدوین شده، برسیم.

نماینده رشت و خمام در خانه ملت با اشاره به پروژه‌های راه ناتمام در استان افزود: راه لوشان به رودبار سال‌ها به عنوان یک مطالبه باقی مانده که باید اقدام عاجلی در این رابطه از سوی مسئولان استانی صورت بگیرد.

وی بر لزوم عبرت گیری از مسکن‌سازی در دولت‌های گذشته تاکید کرد و گفت: لازم است ارزیابی دقیقی از عملکرد مسکن‌سازی در گذشته داشته باشیم؛ چراکه همچنان مردم در اجرای مسکن مهر مشکلاتی را دارند و نیازمند پیگیری است.

آقازاده با بیان اینکه در جهش مسکن ما از استان‌های کشور به نظر می‌رسد عقب هستیم، افزود: تهیه زمین و ارتفاع سازی با توجه به اقلیم گیلان باید با دقت صورت بگیرد.

وی با اشاره به مستهلک بودن راه‌ها در استان، بیان کرد: در راهداری نیز با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان مشکلاتی وجود دارد که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با تاکید بر ساماندهی سرعتکاه‌ها در راه‌ها بیان کرد: موانعی همچون سرعت‌گیر و سرعتکاه در برخی از راه‌ها باید برداشته و در برخی از نقاط باید گنجانده شود تا مردم در کنار حفظ ایمنی، آرامش خاطر نیز داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد و افزود: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان رغبت مردم به بیمارستان‌های دولتی کم است و باید تلاش‌ها در این جهت بیشتر شود.

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس نیز، با اشاره به استفاده از ظرفیت نمایندگان در اعتبارات، اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ماده ۵۶ وجود دارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید مشخص کند که چه تعداد پروژه با شرایط لازم تخصیص این اعتبار وجود دارد.

وی از تخصیص اعتبارات در اختیار نمایندگان گیلان به بخش درمان در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: ۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز درمان بستر زیباکنار از محل اعتبارات نمایندگان تخصیص یافته است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، بر ضرورت اجرای قانونی رتبه‌بندی فرهنگیان تاکید کرد و گفت: بسیاری از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی قرار دارند و منتظر اجرای این قانون هستند.

به گفته نجفی، با توجه به بهبود معیشت فرهنگیان با اجرای قانون رتبه‌بندی، انتظار داریم آموزش‌وپرورش با فرهنگیان در بازنشستگی همکاری کند.

وی همچنین بر لزوم تسریع در عملیات اجرای راه‌های روستایی در شهرستان آستانه به‌ویژه عملیات اجرایی راه منتهی به بندرکیاشهر تاکید کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی در نشست هماهنگی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، با اشاره به اینکه مجلس قوه‌ای قانون‌گذار و ناظر بر حسن اجرای قوانین است، اظهار کرد: تلاش ما تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین کشور است و امیدواریم روند فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که مدافع خون شهدا و رهروان آنان در جهت اعتلای آرمان‌های نظام و میهن باشیم.

وی نشست های هماهنگی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های اجرایی را سازنده و در جهت رفع چالش‌ها دانست و افزود: تلاش ما در استان به عنوان نماینده مردم بررسی موانع و مشکلات و تلاش بر رفع آن‌هاست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به عزم مجلس در رفع نقیصه‌های موجود در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان گفت: بررسی چالش‌های پیشرو و تخصیص اعتبارات و نیازمندی‌های استان در موضوعات مختلف از سوی دستگاه‌های اجرای در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد تعامل و ارتباط مستمر نمایندگان با مدیران کل و بیان ضعف‌ها قطعا در پیشرفت و توسعه گیلان موثر است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس فرصت دفاع از حق مردم استان دارند و این توان نیز در نمایندگان استان وجود دارد که بتوانند از حقوق مردم استان در خانه ملت دفاع کنند.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی، دیگر نماینده رشت و خمام در مجلس نیز، از آغاز به کار فعالیت دانشگاه شهید رجایی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه شهید رجایی را مدیرکل آموزش‌وپرورش به عنوان یک امتیاز کشوری جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه در مسکن مهر ما همچنان بحران داریم، افزود: یکی از بحران‌های موجود در مسکن مهر، مسئله آموزش است که مدارس بسیار پرازدحام هستند؛ درحالی‌که یک بخش خصوصی آمادگی احداث مدرسه بزرگ را دارد و نیازمند حمایت است.

نماینده رشت و خمام در مجلس، بر ضرورت همکاری و حمایت بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد و گفت: علوم پزشکی گیلان حرکت‌های بسیار بزرگی را در جهت توسعه و پیشرفت شروع کرده و باید بیشتر به آن کمک شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به طرح در دست احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت، گفت: شرکت ساخت راه و ابنیه وزارت راه مایل به دریافت وام جهت تکمیل این طرح بزرگ است که در صورت بهره‌برداری از آن، این نخستین بیمارستان جنرال در استان خواهد بود.

وی از تکرار فاجعه متروپل‌ها در گیلان یکی پس از دیگری هشدار داد و افزود: قانون بودجه یک سال اجازه داده تا زمین‌های نسقی بتوانند از خدمات شرکت‌های برق، آب و گاز بهره‌مند شوند اما ما شاهدیم که ساختمان‌های بعضا چندین طبقه بدون داشتن حداقل استانداردها در حال احداث است که در صورت تداوم این رویه اتفاقی به مراتب سهمگین‌تر از متروپل آبادان در انتظار گیلانیان به ویژه شهروندان رشتی خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×